دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

معجزه خدا روی معلولان کهریزک

نمایش «رستم و سهراب» که با بازی 30 نفر از معلولان و مددجویان ساکن آسایشگاه کهریزک به روی صحنه رفته بود پایان یافت.
کد خبر : 325706
_HZS7241.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی میرکمال میرنصیری که با بازی معلولانی از کهریزک به مدت سه روز در تالار وحدت به روی صحنه رفته بود شب گذشته به پایان رسید.


میرنصیری از سال 79 تاکنون با استفاده از تئاتر درمانی و تمرینات بسیار با معلولان کهریزک آنها را چنان به هدفش نزدیک کرد که نمایش زیبای رستم و سهراب را به روی صحنه ببرد. 


نمایش رستم و سهراب


نمایش «رستم و سهراب» از معلولانی استفاده کرده که همه بر روی ویلچر هستند و این ویلچر در روی صحنه نقش اسب‌های داستان رستم و سهراب را دارند. 


نکته تأمل برانگیز این تئاتر حضور معلولانی بود که با معجزه خدا به روی صحنه رفتند و برخی از آنها هم با تمریناتی که کرده بودند، حتی پایشان به صحنه نرسید و این دنیا را وداع کردند و آنانی که هستند، همچنان با وضعیت جسمی سختی که دارند سعی می کنند که با آن کنار بیایند اما نقش تهمینه با این وضعیت و بیماری مبارزه می‌کند تا این چند ماه باقی مانده از عمرش را به خوبی و در کنار دوستان خود سپری کند و باید او به معجزه خدا امیدوار باشد.


نمایش رستم و سهراب


در این نمایش ابتدا کلیپی پخش و بازیگران آن به روی صحنه می آیند و در ادامه هر بخشی که نیاز به تعویض صحنه دارد با یک کلیپ صحنه عوض می شود.


قابل بحث‌ترین بازی‌ها را می‌توان در نقش رستم، سهراب و تهمینه عنوان کرد که به خوبی از پس آن برآمده‌اند. راوی داستان اگرچه جزو معلولان کهریزک است، اما ایستاده قصه را بیان می کند.


در این نمایش که تمامی عواید حاصل از اجرای آن به آسایشگاه خیریه کهریزک تعلق گرفته است در آخرین اجرا محمدعلی بهمنی، لوریس چکناواریان، امین تارخ، خسرو احمدی، حسن کلانی و حمید استیلی حضور داشتند.


نمایش رستم و سهرابنمایش رستم و سهراب​​​​​​​به گزارش آنا، میرنصیری علاوه بر بیش از دو دهه فعالیت در زمینه نمایش درمانی و کار با معلولان، معتادان و آسیب ­دیدگان اجتماعی به عنوان نویسنده، کارگردان، نمایش درمانگر و مشاور خانواده آثار مختلفی را از جمله نمایش «و اما انسان» (نخستین کار نمایش­ درمانی در ایران و برنده جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیأت داوران در جشنواره مهرآیین در سال ۸۳)، مستند «بر باد رفته» (درباره زندگی معلولان)، نمایش ­درمانی و مستند «خلیفه خداوند» (درباره زنان کارتن خواب)، نمایش ­درمانی و مستند «آن فرستاده» (درباره مردان کارتن­ خواب) و... در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.


انتهای پیام/4046/4071


انتهای پیام/

برچسب ها: آنا فرهنگ هنر
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Romania
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
۰
تئاترش بی نظیر بود
هلدینگ شایسته