دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک فعال کارگری:

انتظار کارگران، افزایش میزان دستمزد است

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: از شورای عالی کار، انتظاری به‌جز افزایش دستمزد کارگران نیست.
کد خبر : 325616
دستمزد کارگران.jpg

حسن حبیبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، سبد معیشتی کارگران گران‌تر از قبل شده است، گفت: افزایش حقوق کارگران، خواسته کوچکی است که باید از سوی شورای عالی کار برآورده شود.


وی با بیان اینکه نمایندگان کارفرمایان و کارگران در شورای عالی کار باید انصاف را در نظر بگیرند، گفت: اختلاف دستمزد کارگران با هزینه معیشت زندگی آنها کاملاً مشهود است و نیازی به بررسی هم ندارد.


دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: زندگی قشر کارگر همواره سخت بوده است اما شورای عالی کار به‌عنوان نهادی که می‌تواند در مسیر احقاق حقوق کارگران گام بردارد، باید در شرایط کنونی که معیشت کارگران در خطر است به فریاد قشر کارگری برسد.


حبیبی افزود: با افزایش قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج مورد نیاز کارگران در ماه‌های گذشته، هنوز شاهد گرفتن دستمزد از سوی کارگران به نرخ ابتدای سال که توسط وزارت کار تعیین شده است هستیم که تداوم این موضوع، اجحاف بزرگی در حق کارگر است.


انتهای پیام/4094/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
۰
آیا ۲۰درصدافزایش حقوق به نظر شمادولتمردان کفاف است ۲۰درصد افزایش حول حوش ۲۰۰تومان میشه درحالیکه گوشت ۸۰تومان روغن ۴۰تومان شده شمابه جای کارگر که روزی ۳۷تومان باتعرفه کارمیکنه راضی هستین ؟
هلدینگ شایسته