دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سید محمد بطحایی*

داستان‌های ارزشمندی در فرهنگ اسلامی ایرانی داریم

تئاتر و هنرهای نمایشی با امکانات بسیار کم و البته به پشتوانه هنرمندان بسیار قوی که در کشورمان داریم، می‌تواند به تعمیق فرهنگ و تمدن ایرانی یاری رساند.
کد خبر : 324844
636769416686286258_lg.jpg

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا؛ نمایش رسول یکی از بهترین نمایش‌هایی بود که در طول عمرم دیده بودم. «رسول» یک داستان معناگرا را در قالب روش‌های مختلف هنری به مخاطب خود منتقل کرد. به نظر می‌رسد که دریای غنی هنر در ایران به‌ویژه با آموزه‌های این چنینی در قالب داستان‌هایی که ما در فرهنگ و آداب و رسوم‌مان داریم و می‌تواند به تقویت معنویت در کشور ما بسیار کمک کند و هم‌چنین می‌تواند بر هجمه‌های سنگینی که علیه فرهنگ ما از بیرون به داخل کشور صورت می‌گیرد، غلبه کند.


متأسفانه ما از این ابزارها بسیار دورافتاده‌ایم و بسیار غفلت می‌کنیم، همان‌گونه که در این نمایش بسیار زیبا اجرا شد و به دیده بینندگان ترسیم شد، ما داستان‌های بسیار ارزشمندی در فرهنگ‌مان داریم مانند همین داستانی که در نمایش «رسول ترک» شاهد آن بودیم، می‌توانیم با تمسک به آموزه‌های دینی‌مان و ائمه اطهار در تاریخ غنی خودمان نمونه‌های بسیار بسیار زیادی را برشمریم که در این فضای بسیار ملتهب امروز کمک مهمی به جوانان و نوجوانان برساند.


من امیدوار هستم که به سهم خودم به عنوان فردی که در دستگاهی که بخشی از فرهنگ کشور در آن تنظیم و راهبری می‌شود، بتوانم با کمک همکارانم از این روش‌ها بیشتر استفاده کنم، مانند تئاتر و هنرهای نمایشی این‌چنینی که با امکانات بسیار کم و البته به پشتوانه هنرمندان بسیار قوی که در کشورمان داریم، می‌تواند به تعمیق فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی یاری رساند.


* وزیر آموزش و پرورش


انتهای پیام/4072/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
هاکان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
۰
رسول کار خوبی بود واقعا ارزشمند بود
امین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
۰
کاش این نوع کارها همیشه دوام داشته باشد که بتوان از آن درس گرفت
هلدینگ شایسته