دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شعر و شور و اشک وداع در تالار وحدت

ارکستر ملی ایران با خوانندگی حسام‌الدین سراج در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر : 323588
636770587513673456_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شامگاه دوشنبه در حالی کنسرت وداع اجرا شد که اشک و نوای حزن‌انگیز موسیقی عاشورایی حال و هوای سالن را دگرگون کرد.


در ابتدای این برنامه پس از روی صحنه آمدن تمام نوازندگان و خواننده و راوی کار، حسام‌الدین سراج خواننده این ارکستر با خوشامدگویی به حضار درباره شاعر اشعاری که در این کنسرت سروده می‌شود مطالبی را بیان کرد.


وی گفت: عمان سامانی یکی از قوی‌ترین مرثیه‌سراهای جهان شعر است. ایشان شاعر معاصر ما بوده و مطالبی که در زمینه صنعت شعر ادبی دارد در نوع خود بی‌نظیر است. حماسه را در عین عرفان و عشق را در حکمت همراه کرده و با صنعت شعری قوی، اشعاری را خلق کرده که ما امروز از خواندن آن شعرها لذت می‌بریم. از اینکه تشریف آوردید و قدم بر چشم ما نهادید سپاسگزاریم. سپس گروه با رهبری نادر مرتضی‌پور به نوازندگی پرداختند.


ارکستر ملی ایران


سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد و دکتر صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند.


فریدون شهبازی در حاشیه این کنسرت در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: بیشتر کارهای موسیقی در ماه محرم و صفر با تأمل بیشتر انجام می‌شود. ارکستر ملی ایران در این دو ماه سعی کرده که آثاری را اجرا نماید که مناسب این ایام باشد.


ارکستر ملی ایران


شوری که در چهره‌های تک‌تک تماشاگران می‌شد نظاره کرد با دستان هنرمند نوازندگان جوان در روی سن حال و هوا را عاشورایی کرده بود.


ارکستر ملی ایران


سالن تالار وحدت پر از جمعیتی بود که به عشق حسین (ع) آمده بودند تا در روزهای آخر صفر لحظات و خاطرات زیبایی از روایت عاشورایی در ذهنشان نقش ببندد.


ارکستر ملی ایران


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته