دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 00:47
طرز‌طلب مطرح کرد:

کاهش 7 هزار میلیارد تومانی بدهی به بانک‌ها

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: بدهی شرکت برق حرارتی به بانک‌ها و بخش‌خصوصی حدود 7 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.
کد خبر : 323181
طرزطلب.jpg

محسن طرزطلب در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه تا سال گذشته شرکت تولید برق حرارتی بیش از 15 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و بخش‌های خصوصی بدهکار بوده است،گفت: در شرایط کنونی بیش از 8 هزار میلیارد تومان از بدهی شرکت تولید برق حرارتی تسویه شده است.


وی با بیان اینکه شش هزار و 800 میلیارد تومان بدهی باقی‌مانده شرکت تولید نیروی برق حرارتی تا پایان سال جاری از طریق تبصره پنج بودجه سال 98 تسویه خواهد شد گفت: براساس تبصره پنج قانون بودجه 98، بانک مرکزی به شرکت‌های دولتی برای تسویه بدهی‌های خودشان تا سقف 78 هزار میلیارد تومان مجوز داده است.


طرز‌طلب اضافه کرد: برای سال آینده بیش از 8 هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که با افتتاح 27 واحد نیروگاهی در آینده‌ای نه چندان دور جبران خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه تولید برق در سال گذشته بیش از 290 میلیارد کیلو وات ساعت بوده است گفت: میزان تولید برق در کشور در سال گذشته نسبت به سال 1395، 9 درصد رشد داشته است.


طرزطلب تصریح کرد: درآمد شرکت تولید برق حرارتی کشور از صادرات برق بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال است در حالی که شرکت تولید برق حرارتی بیش از یک میلیارد و500 میلیون دلار از کشورهای همسایه در حوزه برق طلبکار است.


مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی اضافه کرد: راندمان نیروگاه‌های زیرنظر شرکت تولید برق حرارتی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز و توربین‌های کلاس F از 37 درصد به بیش از 42 درصد افزایش پیدا کرده است.


انتهای‌پیام/4094/4083/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته