دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محبی:

سازمان پدافند غیرعامل باید در مرز علم و دانش حرکت کند

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل باید در مرز علم و دانش حرکت کند.
کد خبر : 322445
139407291354008746342384.jpg

به گزارش حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سازمان پدافند غیرعامل، محسن محبی در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مشهد افزود: باید در این زمینه اختراعات جدید بررسی شده و فواید و مضرات آن سنجیده شود تا علم و دانش بیش از پیش وارد کار در این عرصه گردد.
وی اظهار کرد: در این مسیر آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگ‌ساز باید مفاهیم موردنیاز جامعه در این زمینه را به فرهنگ تبدیل کند.


معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل گفت: در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل نیز باید هر درسی که به دانش آموزان ارائه می‌شود تهدیدات مرتبط با آن هم بیان و دانش آموزان به‌صورت همه‌جانبه نگر آموزش داده شوند.


محبی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر در زمینه آموزش پدافند غیرعامل است، افزود: صحنه‌های رخ داده در کربلا در قیام حضرت امام حسین (ع) نوعی پدافند غیرعامل است.


وی اظهار کرد: دفاع یک امر جامع شامل دفاع عامل با استفاده از سلاح توسط نیروهای مسلح و دفاع بدون سلاح توسط همه مردم است بنابراین همه اقشار و بخش‌ها در تحقق پدافند غیرعامل نقش ایفا می‌کنند.


معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شوند گفت: منشأ تهدیدات طبیعی دست بشر نیست و پیگیری خسارات ناشی از آن بر عهده مدیریت بحران است.


محبی افزود: پیگیری اموری که برای پیشگیری از تهدیداتی که با دخالت انسان شکل می‌گیرد نیز سهم پدافند غیرعامل است.


وی همچنین به برخی نمونه‌های تاریخی پدافند غیرعامل در ملل و فرهنگ‌های مختلف اشاره کرد و اظهار کرد: پدافند غیرعامل پیش از وقوع حمله است و در واقع مصونیت ساز و شبیه به تزریق واکسن برای پیشگیری از بیماری است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته