دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد اقتصاد دانشگاه:

در اقتصاد رانتی دولتی، تغییر وزرای اقتصادی تأثیری ندارد

یک استاد اقتصاد دانشگاه گفت: به‌جای تغییر وزرای اقتصادی، باید ساختارهای اقتصادی کشور متحول شود.
کد خبر : 320745

محمود جام‌ساز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه تغییر وزرای اقتصادی در دولت دوازدهم ضرورت داشت، گفت: در اقتصاد رانتی و نفتی ایران، به‌جای تغییر وزرا باید ساختارهای اقتصادی متحول شوند.


وی با اشاره به اینکه وزرای جدید در صورت کسب رأی اعتماد از سوی مجلس و حضور در وزارتخانه‌های اقتصادی می‌توانند اموری را به‌صورت موقت پیگیری کنند، گفت: متأسفانه در اقتصاد ایران شایسته‌سالاری وجود ندارد و بوروکراسی اداری بدنه اقتصاد کشور را فرا گرفته است.


جام‌ساز با بیان اینکه دژپسند برای وزارت اقتصاد و امور دارایی گزینه مناسبی است، گفت: درست است که دژپسند تحصیل‌کرده علم اقتصاد است و در دانشگاه، اقتصاد ایران را تدریس می‌کند اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که اقتصاد ایران مطابق با ساختارهای درست یک اقتصاد سالم است یا خیر؟


این استاد اقتصاد دانشگاه اضافه کرد: استقلال وزارتخانه‌های اقتصادی از دولت بسیار مهم است و چهار وزیری که به مجلس معرفی شده‌اند باید در امور اجرایی استقلال عمل داشته باشند.


وی با انتقاد از معرفی شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت گفت: اگر شریعتمداری می‌توانست موفق باشد، از وزارت صنعت، معدن و تجارت استعفا نمی‌داد.


جام‌ساز اضافه کرد: وزرای معرفی شده برای وزارتخانه‌های راه و صنعت به‌ احتمال قوی در مجلس رأی اعتماد را به‌ دست خواهند آورد اما باید برای زیر ذره‌بین بردن عملکردهای آنها در این وزارتخانه‌ها منتظر ماند.


انتهای پیام/4094/4071/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته