دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 18:55
دکتر طهرانچی:

دانشگاه استاد فرشچیان باید منشأ تحول آموزش عالی در عرصه هنر شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان باید منشأ تحول اساسی آموزش عالی در عرصه هنر شود.
کد خبر : 320099
AG8I9218.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با طرح سؤالی مبنی بر اینکه کشور ایران چه تعداد هنرمند نظیر استاد فرشچیان دارد؟ اظهار داشت: کشورمان در عرصه آموزش عالی باید متحول شود و این تحولات بزرگ و عمده تنها به دست مردان بزرگ رقم می خورد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان باید منشأ تحول آموزش عالی در عرصه هنر شود.


وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان نهادی برآمده از مدرنیته در سال 1313 وارد کشور شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه در کنار نظام آموزشی حوزه علمیه کار خود را آغاز کرد و براساس تقسیم بندی داخلی، آموزش علوم جدید بر عهده دانشگاه و آموزش علوم دینی بر عهده حوزه علمیه قرار گرفت؛ این در حالی است که متأسفانه در کشوری که صاحب مهد و هنر بود، در آموزش عالی در عرصه هنر سبکی وجود نداشت و ظرف مناسبی برای آموزش آن ساخته نشده بود و هنر غرب را به عنوان هنر مدرن در خود جای داد و به ترویج آن پرداخت.


دکتر طهرانچی در ادامه خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، دانشگاه بر همان ریل دانشگاه های غربی حرکت می کرد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به همت امام خمینی(ره) جان تازه ای گرفت و مبدأ تحولات و کارخانه آدم سازی جامعه شد. مقام معظم رهبری نیز بیش از گذشته به دانشگاه ارزش نهادند و پرچمدار واقعی علم و دانش در تمامی زمینه ها شدند.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه با ورود به تحصیلات تکمیلی، هویتی تازه یافت و خود را باور کرد، گفت: به این باور رسیدیم که می توانیم تولید علم داشته باشیم و دانشگاه را از رفتار تبعی وارد رفتار استقلالی و خودکفایی کردیم.


وی افزود: تا به امروز فقط در عرصه پژوهش و هنر متخصص تربیت کرده ایم، اما هنر باید هویت خود را در آموزش عالی پیدا کند. در همین راستا بود که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به این نتیجه رسیدند که باید خیمه جدیدی بنا شود و با قبول مسئولیت از سوی آقای دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد برگزاری چنین آیینی هستیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال احیای سنت استاد و شاگردی هستیم، تصریح کرد: شاگرد را باید به استادان سپرد و با طراحی نظام دکترای حرفه ای در عرصه هنر، مدل جدیدی از استادان برجسته هنر را تربیت کرد.


دکتر طهرانچی تأکید کرد: می خواهیم به نام و با هدایت استاد فرشچیان و حمایت همه ارکان آموزش عالی، پای در این راه بگذاریم. دانشگاه آزاد اسلامی باید در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان در تمامی عرصه ها باشد و این اتفاق در گرو اقدامات جدید از جمله افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان است.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می کنیم به هنر آنگونه که شایسته آن است، بپردازیم و کاری در شأن و منزلت ملت بزرگ و هنر اسلامی ایرانی انجام دهیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال پیوند هنر با جامعه است و می خواهد هنرمندان و دانشجویان در بطن جامعه باشند و به دست اساتید بزرگ تربیت شوند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از زحمات تمامی دست اندرکاران گشایش دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان تقدیر کرد.


انتهای پیام/۴۰۴۰


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته