دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در گفتگو با آنا:

کانون‌های تب برفکی شناسایی شده است/ وجود ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: کانون‌های تب برفکی در استان ایلام شناسایی و تحت کنترل است.
کد خبر : 316164

وهاب پیرانی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا اظهار داشت: هیچگونه عرضه گوشت حیوانات حرام گوشت در سطح استان ایلام مشاهده و گزارش نشده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه در سطح استان ۲۰ هزار خانوار از طریق پرورش دام و طیور امرار‌معاش می‌کنند, گفت: استان ایلام هفت‌دهم درصد جمعیت انسانی و سه درصد جمعیت دامی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سطح استان ۱۸۰ نفر نیرو در مجموعه‌های دامپزشکی مشغول خدمتگزاری به مردم و جامعه هدف هستند و کار دامپزشکی بسیار سخت و خطرپذیر است و همکاران زیادی تاکنون در این راه به بیماری‌های مشترک دام و انسان مبتلا شده‌اند‌.

این مسئول اضافه کرد: در سطح دنیا بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام وجود دارد, در سطح استان سالانه  ۷ میلیون رأس دام سبک و سنگین در برابر انواع بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

پیرانی تصریح کرد: تب برفکی, کشنده‌ترین و خسارت‌بارترین بیماری در دام‌های سبک و سنگین است و کانون‌های تب برفکی در سطح استان شناسایی شده و تحت‌کنترل است.

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: اغلب جمعیت دامی سبک و سنگین استان تا پایان آذرماه علیه تب برفکی و به‌صورت رایگان واکسینه خواهند شد. 

وی ادامه داد: هیچگونه بیماری واگیرداری در سطح حیات‌وحش و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده و گزارش نشده است.

انتهای پیام/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته