دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 10:11
رئیس سازمان بسیج اساتید:

بسیج رقیب دولت نیست/ انتقاد بسیج اساتید از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه بسیج رقیب دولت نیست اما مستمع هم نخواهد بود، گفت: بسیج همکار انتقادی دولت است؛ البته فقط منتقد نیستیم و راه حل نیز ارائه می‌دهیم.
کد خبر : 309092

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی زارعی صبح امروز در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که در دانشگاه تهران برگزار شد خطاب به رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در حکم انتصاب شما که توسط رهبر فرزانه انقلاب صادر شده بر تحول علم در سازمان بسیج تأکید شده است. همچنین ایشان در جای‌جای سخنانشان بر دو مقوله مهم اثربخشی و تحول‌خواهی تأکید کرده‌اند.


وی افزود: هیچ ایرانی نیست که نقش بسیج سازندگی را در این وانفسای بوروکراتیک نداند.


رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: فرزندان بسیجی بدون تعجیل و بامتانت٬ عملکرد گذشته سازمان بسیج را مورد بررسی قرار دادند و به یک روش‌شناسی درباره اینکه دوران پسا ۴۰ سالگی انقلاب را چگونه طی کنند٬ رسیده‌اند.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه از چیستی و کیستی بسیج اساتید پرسش انقلابی کرده‌ایم خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها جهت را تغییر دادیم٬ در برخی حوزه‌ها اصلاح روش داشته و در جایی که نیاز بود برنامه جدید خلق کردیم.


وی گفت: روش‌شناسی به یک اعتبار، تولید قدرت از بین رابطه‌هاست. به همین جهت به چند رابطه باید توجه شود. رابطه‌های استاد و علوم انسانی٬ استاد و جامعه٬ استاد و نهاد سیاست‌گذار٬ استاد و دولت و...


عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: اگر این نسبت‌ها به نفع انقلاب و کشور تولید قدرت نکند٬ صحنه و میدان به دیگران واگذار می‌شود.
رئیس بسیج اساتید با طرح این پرسش که چگونه باید از رابطه‌ها قدرت تولید کرد افزود: بسیج اساتید کار گذشتگان را تکمیل می‌کند و این بحث که آیا علوم انسانی اسلامی امکان دارد می‌پرهیزد. مقاله‌های استاد و همچنین پایان‌نامه‌ها باید با رویکردی که بسیج انتخاب کرده به حل مسئله برسد.


وی با بیان اینکه استاد بسیجی در برابر سیاست‌گذاران علم٬ مستمع صرف نخواهد بود، خاطرنشان کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی و از وزارت علوم با وجود پشتیبانی از رویکرد حل‌المسائلی بسیج٬ نسبت به اینکه اجرای اسناد بالادستی را به رویکرد بسیج اساتید نزدیک نمی‌کنند٬ گلایه داریم.


وی با بیان اینکه بسیج رقیب دولت نیست اما مستمع هم نخواهد بود، گفت: بسیج همکار انتقادی دولت است؛ البته فقط منتقد نیستیم و راه حل نیز ارائه می‌دهیم.


زارعی تأکید کرد: به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت‌علوم برای نسبت آموزش و آمایش در کشور انتقاد و گلایه داریم٬ آموزش تولید مهارت نمی‌کند.


وی در پایان با بیان اینکه بسیج اساتید تا دانشکده‌ها امتداد پیدا خواهد کرد گفت: نیروی بسیج فراوان است٬ دفاتر استانی٬ اجتهاد منطقه‌ای دارند. نباید منتظر مرکز ماند و باید برای پیمودن مسیری که رهبر انقلاب ترسیم کرده با تمام قوا پیش رفت.


انتهای پیام/4060/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حکیمه عباسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
۰
با سلام میخواستم ببینم بسیج اومده گلزار شهدا روستا غبار روبی ازشون متشکریم.ولی پدر من هم جانباز بوده و به دلیل نداشتن قطعه صالحین در گلزار شهدا به خاک سپرده شدن سازمان بسیج اومده غبار روبی بعد از قبر پدر من غبار روبی نکرده آیا جانباز در بسیج هیچ مفهومی نداره لطفا جواب من را بدید
هلدینگ شایسته