دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 11:45
مشاور شهردار تهران در امور بانوان:

سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 15 شهریور برگزار می‌شود/ تلاش برای صادرات تولیدات زنان به کشورهای اسلامی

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از پانزدهم شهریور ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود، گفت: به‌دنبال آن هستیم تا تولیدات زنان را به کشورهای منطقه و اسلامی صادر کنیم.
کد خبر : 308596

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فاطمه راکعی در نشست خبری افتتاح سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: هدف شهرداری تهران از اجرای این نمایشگاه به طور خاص ارتقاء نقش زنان در تولید ملی و توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری است.


وی با بیان اینکه نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور بانوانی برگزار می‌شود که در حوزه پوشاک و صنایع دستی و ارائه اقلام متنوع فعالیت می‌کنند، گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و معرفی برندهای ایرانی، از دیگر اهدافی است که شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه در نظر دارد.


راکعی با بیان اینکه شهرداری تلاش می‌کند تا از برندهای داخلی در برابر هجوم برندهای خارجی حمایت کند، اضافه کرد: در این نمایشگاه برندهای معتبر مجموعه‌های کوثر در حمایت از اقشار آسیب‌دیده به چرخه تولید وارد می‌شود و با توجه به آموزش‌هایی که به افراد داده می‌شود تلاش می‌کنیم تا برندهای داخلی به طور خاص فراگیر شوند.


مشاور شهردار تهران در امور بانوان ادامه داد: درآمدهای حاصل از برگزاری این نمایشگاه، به عنوان سرمایه‌های اجتماعی مغفول مانده، برای خود مردم در شهرداری تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه در دو بازه تاریخی اواخر شهریور و نیمه اسفند برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تورم اقتصادی موجود، تلاش می‌کنیم تا با برپایی این نمایشگاه نیازهای اولیه مردم را تا حدودی برطرف کنیم.


به گفته راکعی سیزدهمین نمایشگاه تولید ملی زنان از پانزدهم تا بیست و چهارم شهریور ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.


مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه در بدترین شرایط اقتصادی ممکن تلاش کردیم تا تولیدات داخل را با کیفیت بالا ارائه کنیم، گفت: شهروندان می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را تا 35 درصد تخفیف از این نمایشگاه خریداری کنند.


وی در توضیح شیوه برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: غرفه‌سازی‌ها انجام شده و تلاش شده تا غرفه‌ها با همان قیمت سال گذشته در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.


راکعی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پوشاک زنان را به کشورهای منطقه و اسلامی صادر کنیم، افزود: لباس‌های اقوام ما به دلیل شکل و رنگ متنوع‌شان قابلیت صادر شدن دارند؛ البته در این راستا باید وزارت خارجه و وزارت کشور نیز به ما کمک کنند.


وی اضافه کرد: امسال به دلیل همزمانی نمایشگاه تولید زنان با یک نمایشگاه دیگر، تنها در دو سالن بوستان گفت‌وگو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


راکعی با بیان اینکه مشکلات زیادی را در حوزه زنان شاهد هستیم و برخی دانسته یا نادانسته به حوزه زنان لطمه زدند، عنوان کرد: چرا بنرهای روز دختر نصب نشد و یا اگر نصب شد وارونه بود و برخی‌ها تلاش کردند زنان را تحت عنوان چابک‌سازی حذف کنند.متاسفانه با اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند اما نگاه اقلیتی به آنها می‌شود.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته