دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1397 - 00:54
هفته ششم لیگ برتر؛

امید سپاهان به درخشش همشهری/ پدیده به دنبال ادامه صدرنشینی در اصفهان

تیم سپاهان برای رسیدن به صدر جدول علاوه بر پیروزی مقابل پارس جنوبی، نیاز به برتری ذوب‌آهن مقابل پدیده دارد.
کد خبر : 307652

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته ششم هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، امروز با برگزاری 6 دیدار آغاز می‌شود. بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا با تاخیر برگزار می‌شود.


تراکتورسازی تبریز - ماشین‌سازی تبریز


دربی تبریزی‌ها دارای جذابیت‌های مخصوص به خود است. تراکتورسازی که شروع جالبی در لیگ نداشت، در دو هفته اخیر چهار امتیاز گرفته و نشان داده که می‌توان به جان توشاک و شاگردانش اعتماد کرد. سرخ‌پوشان تبریزی 6 امتیاز دارند و در رده یازدهم جدول قرار دارند. در سمت مقابل ماشین‌سازی بعد از آنکه هفته پیش در خانه 2 بر یک مغلوب ذوب‌آهن شد، فیروز کریمی را برکنار کرد و امروز رضا مهاجری به‌عنوان سرمربی جدید، هدایت سبزپوشان را برعهده دارد. روی کاغذ شانس تراکتورسازی برای فتح دربی تبریز بیشتر است.


ذوب‌آهن اصفهان - پدیده مشهد


سبزپوشان اصفهانی هفته پیش در خانه ماشین‌سازی برنده شدند و حالا با اندوخته هشت امتیازی به‌عنوان تیم چهارم جدول به مصاف پدیده می‌روند. تیمی که در چهار بازی قبلی 12 امتیاز به دست آورده و در صدر جدول قرار دارد. ذوب‌آهن با هدایت امید نمازی به دنبال پاره کردن نوار پیروزی‌های پدیده است و یحیی گل‌محمدی هم دوست ندارد تا در این جدال 6 امتیازی خارج از خانه بازنده باشد. او به اصفهان آمده تا صدرنشین به مشهد بازگردد.


سپیدرودرشت - صنعت‌نفت آبادان


علی کریمی بار دیگر سرمربی سپیدرود شده تا این تیم را از سقوط نجات دهد. سرخ‌پوشان گیلان از پنج بازی قبلی تنها یک امتیاز گرفته‌اند و امیدوارند ناکامی‌های گذشته را با سرمربی محبوب هواداران‌شان از دیدار امروز برابر صنعت‌نفت جبران کنند تا از قعر جدول فاصله بگیرند. تیم مهمان ورزشگاه سردار جنگل هفته قبل از پرسپولیس امتیاز گرفت تا چهارمین تساوی این فصل را به دست آورد. زردپوشان آبادانی با هدایت پائولو سرجیو پرتغالی هنوز بردی در این فصل نداشته‌اند و در رتبه چهاردهم جدول ایستاده‌اند.


پارس جنوبی جم - سپاهان


شاگردان مهدی تارتار هفته قبل به سایپا باختند تا در امتیاز هفت باقی بمانند و در رده ششم جدول قرار بگیرند. آنها این هفته میزبان تیم مدعی سپاهان هستند که با 9 امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاده است. زردپوشان اصفهانی هفته قبل مقابل تراکتورسازی با تساوی 2 بر 2 متوقف شدند و امروز این فرصت را دارند تا با شکست پارس جنوبی و در صورت شکست پدیده در خانه ذوب‌آهن به صدر جدول برسند. باید دید ذوبی‌ها می‌توانند به تیم همشهری‌شان کمک کنند تا رده اول جدول به اصفهانی‌ها برسد یا اینکه نتیجه دیگری رقم می‌خورد.


فولاد - سایپا


فولادی‌ها هفته قبل استقلال را در آزادی متوقف کردند تا به امتیاز هشتم برسند و در رتبه پنجم جدول قرار بگیرند. آنها میزبان شاگردان علی دایی هستند که با پیروزی برابر پارس جنوبی، به آرامش نسبی رسیدند و از ناکامی فاصله گرفتند. سایپای هفت امتیازی در رده ششم قرار گرفته‌ است. برنده این جدال 6 امتیازی وضعیت بهتری در جدول پیدا خواهد کرد.


پیکان - استقلال خوزستان


شاگردان مجید جلالی هفته قبل اولین شکست این فصل را در خانه پدیده متحمل شدند تا در امتیاز 6 باقی بمانند و در رده نهم جدول قرار بگیرند. در مقابل استقلال خوزستان با غلبه بر سپیدرود رشت به نخستین پیروزی این فصل رسید و با 6 امتیاز در جایگاه دهم ایستاد. جدال 6 امتیازی همسایگان نهم و دهم جدول، بدون شک دارای جذابیت‌های خاصی خواهد بود.


برنامه بازی‌های امروز هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:


پنجشنبه 8 شهریور
تراکتورسازی تبریز – ماشین سازی – ساعت 18 / ورزشگاه یادگار امام (ره)

علی صفایی – محمدرضا مدیرروستا – اسد حاج محمدی – کوپال ناظمی ناظر: محمدرضا فلاح


ذوب‌آهن اصفهان – پدیده مشهد – ساعت 19 / ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
پیام حیدری – آرمان اسعدی – حسین مرادی – شاهو اصلانی ناظر: رسول فروغی


پارس جنوبی جم – سپاهان – ساعت 20 / ورزشگاه تختی جم
سیدرضا مهدوی – امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – روح الله شریفی ناظر: محمدجواد تقی‌پور


سپیدرود رشت – نفت آبادان - ساعت 19 / ورزشگاه سردار جنگل رشت
امیر عرب براقی – رحیم شاهین – یوسف مغروری – علی بای ناظر: مسعود مرادی


فولاد خوزستان – سایپا تهران – ساعت 20:15 / ورزشگاه غدیر اهواز
سیدمهدی سیدعلی – فرهاد مروجی – فرهاد فرهاپور – یاسر همرنگ ناظر: نادر جعفری


پیکان تهران – استقلال خوزستان - ساعت 20:15 / ورزشگاه شهدا شهر قدس
کمیل غلامی – مهدی عالیقدر – هادی طوسی – رضا عادل ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم


انتهای پیام/4048/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته