دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1397 - 13:22
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری 195 اوباشگر در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 195 نفر از اراذل و اوباش تهران در عملیات سراسری پلیس خبر داد و گفت: برخی از این افراد به تازگی از زندان آزاد شده بودند که اقدام مجرمانه خود را از سر گرفته و دستگیر شدند.
کد خبر : 307051

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در اجرای سومین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش که امروز در مقر پلیس امنیت برگزار شد، با بیان اینکه امروز سومین مرحله از برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و مرتکبان جرائم مرتبط با امنیت اخلاقی در تهران به مرحله اجرا درآمد، اظهار کرد: در اجرای این عملیات، 108 واحد صنفی که به پاتوق این افراد تبدیل شده و عمدتاً باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها بودند مورد بازرسی قرار گرفت.


وی تصریح کرد: برخی از این افراد حتی سبب نارضایتی مالکان این واحدها شده بودند که در همین راستا اقدامات لازم صورت گرفته و به واحدهای صنفی نیز تذکرات لازم داده شد.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 50 پارک و تفرجگاه که اراذل و اوباش در آن حضور داشتند پاکسازی شد، عنوان کرد: علاوه بر پارک‌ها، 20 نقطه دیگر شهر که به صورت مکرر از سوی شهروندان به پلیس اعلام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و از وجود افرار شرور پاکسازی شد.


رحیمی با بیان اینکه در مجموع 195 نفر از اراذل و اوباش که عمدتاً از اراذل و اوباش سطح دو و سه بودند دستگیر شدند، گفت: متاسفانه 40 نفر از این افراد زیر 18 سال هستند که از آنان تعهد گرفته و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.


کشف 7700 قطعه تجهیزات ماهواره


رحیمی همچنین از کشف تجهیزات دریافت از ماهواره و اقلام ضد فرهنگی از این افراد خبر داد و گفت: 7700 ریسیور و تجهیزات دریافت از ماهواره، 6 میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن، 13 قبضه سلاح جنگی شکاری و ... کشف و ضبط شد.


به گفته رئیس پلیس پایتخت، این افراد که حدود 90 نفرشان سابقه دستگیری و شرارت داشته و پیش از این به اتهام جرائمی چون زورگیری، غصب عناوین، تخریب اموال عمومی، درگیری مسلحانه، کری خوانی و سلب آسایش در فضای حقیقی و مجازی و ... دستگیر شده‌بودند.


رحیمی با بیان اینکه اجازه فعالیت و ایجاد ناامنی به اراذل و اوباش نخواهیم داد، تصریح کرد: برخی از این افراد به تازگی از زندان آزاد شده بودند که متأسفانه اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته و دستگیر شدند.


رحیمی در پاسخ به اینکه این افراد، بیشتر در چه نقاطی از تهران دستگیر شده‌اند، توضیح داد: اگر منظور، نظارت بر حاشیه شهرهاست که پلیس نظارت خوبی در نقاط حاشیه‌ای تهران دارد؛ اما اگر مرادتان محل‌های دستگیری است باید بگویم این افراد در تمامی نقاط تهران اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کرده و نمی‌توان گفت که تنها در یک نقطه یا یک محل بوده است.


رئیس پلیس تهران اضافه کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در آینده ادامه خواهد داشت و پلیس بر حسب وظایفی که بر عهده دارد به اراذل و اوباش، مزاحمین و مخلان نظم و امنیت عمومی اجازه فعالیت نخواهد داد.


استقرار پلیس در اطراف مراکز خرید برای مدارس


وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس و فرا رسیدن مهرماه تصریح کرد: پلیس در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی داشته و من به شهروندان قول می‌دهم که با اقدامات انجام شده، در دو هفته ابتدایی مهرماه مشکل ترافیکی نخواهیم داشت.


رحیمی با بیان اینکه آموزش رانندگان سرویس‌های مدارس آغاز شده است، عنوان کرد: درخواست من از شهروندان و خانواده‌ها این است که حتماً از سرویس‌های مجاز مدارس استفاده کنند.


وی همچنین از استقرار پلیس در اطراف مراکز خرید در آستانه خریدهای مدارس خبر داد و گفت: پلیس هرجا که نیاز باشد حضور دارد و علاوه بر روانسازی ترافیک، امنیت شهروندان را نیز تأمین خواهد کرد.


رحیمی در پاسخ به سوالی درباره وقوع جرائم خشن توضیح داد: جرائم سازمان یافته مسلحانه و خشن در طول یک سال گذشته در تهران کاهش داشته و ما نظارت ویژه‌ای بر آن داریم.


وی درباره ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی دارای بیش از یک میلیون جریمه به مناسبت دهه ولایت عنوان کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت، این طرح اجرا شده و به همکاران‌مان توصیه کردیم که با اغماض با این تخلفات برخورد و در روند کار تسهیل ایجاد کنند. در همین راستا 2800 خودرو و موتورسیکلت که دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه بوده و توقیف شده بودند با مساعدت پلیس از ستادهای ترخیص شهر تهران ترخیص شده‌اند.


رحیمی با بیان اینکه بسته به میزان استقبال امکان تمدید این طرح وجود دارد، گفت: تسهیلات تخفیف جرائم و امکان اعتراض به جریمه از جمله این موارد است.


انتهای پیام/4039/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته