دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 07:50
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:

علت عدم وقوع جنگ، توانمندی بالای کشور به لحاظ دفاعی و نظامی است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» گفت: عدم وقوع جنگ به دلیل توانمندی بسیار بالای کشور به لحاظ دفاعی و نظامی است و اگر آمریکا حمله نظامی نمی‌کند از بیم عواقب آن است.
کد خبر : 304095

محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بیانات روز دوشنبه (22 مرداد) رهبر انقلاب را تعیین تکلیف برای دستگاه‌های مختلف سیاست‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: موضوعی که ایشان به‌ویژه درباره جنگ اعلام کردند به این دلیل است که دولتمردان آمریکا همیشه از حربه جنگ در مقابله با همه ملت‌ها استفاده می‌کنند و متأسفانه در داخل کشور هم در برخی مواقع به علت ترس نخبگان و بخشی از مردم، این حربه مؤثر واقع شده است. در طول عمر انقلاب اسلامی هیچ وقت آغازکننده جنگ با کسی نبودیم و نخواهیم بود ولی از همسایگان هم توقع داشتیم که پایگاه دشمنان منطقه مثل آمریکا نشوند ولی متأسفانه به دلیل وابسته بودن این اتفاق نیفتاده‌ است.


حبیبی به بیانات چند سال قبل رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در یک سخنرانی گفتند که آمریکایی‌ها ممکن است حماقت کنند و جنگی را علیه ما شروع کنند ولی باید بدانند که پایان آن جنگ دیگر با آن‌ها نیست. یعنی این طور نیست که فکر کنند با یک حمله فوری و ضربتی بتوانند خودشان را از مهلکه نجات دهند. رهبر انقلاب حتی تأکید کردند که اگر آمریکایی‌ها این حماقت را مرتکب شوند، هر نقطه‌ای از جهان را که منافعی در آنجا دارند، میدان جنگ می‌دانیم و این یعنی اینکه آمریکایی‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان مصون از حملات مقاومت چه ایرانی چه غیرایرانی نخواهند بود.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب حتی در فروردین 1392 در سخنانی که در حرم رضوی بیان کردند، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران قرار بگیرد در پاسخ به تهدیدات سران این رژیم گفتند: اگر غلطی از آنها سر بزند ایران، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.


وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها مطمئن بودند کاری را که در عراق و افغانستان کردند، می‌توانند در ایران‌ تکرار کنند، ذره‌ای برای آغاز حمله به کشورمان تردید نمی‌کردند و اینکه در طول 40 سال گذشته اقدامی علیه ما انجام نداده‌اند به این دلیل بوده که نتوانسته‌اند نه اینکه نخواسته‌اند.


حبیبی توانمندی بالای دفاعی و نظامی را از مهمترین دلایل ترس دشمن از حمله دانست و گفت: دشمنان ما می‌دانند مطلبی که رهبر انقلاب می‌گویند به دلیل توانمندی بسیار بالایی است که کشورمان به لحاظ نظامی و دفاعی دارد و اینکه فرمودند در هر نقطه‌ای از جهان که آمریکا منافع دارد، آنجا میدان جنگ است، دشمنان می‌دانند این موقعیتی است که از آن برخوردار هستیم و بنابراین با این استدلال می‌شود گفت که آمریکایی‌ها اگر تا به حال حمله نظامی نکرده‌اند از بیم عواقب آن بوده است.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه (22 مرداد) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های مختلف در سخنان خود با اشاره به حرف‌های بی‌ادبانه مقامات آمریکا درباره تحریم، جنگ و مذاکره گفتند: تأکید می‌کنیم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته آن‌ها مسئله جنگ را صریحاً مطرح نمی‌کنند اما درصددند با اشاره و کنایه، «شبح جنگ» را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران و یا ترسوها را بترسانند.


ایشان در همین زمینه تأکید کردند: جنگی رخ نخواهد داد چرا که ما مثل گذشته هیچ وقت شروع‌کننده جنگ نخواهیم بود و آمریکایی‌ها هم حمله را آغاز نمی‌کنند چون می‌دانند که صد درصد به ضررشان تمام خواهد شد، زیرا جمهوری اسلامی و ملت ایران ثابت کرده‌اند به هر متعرّضی، ضربه بزرگ‌تری وارد خواهند کرد.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته