دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 09:18

نوربرت خرگردن، داستانی نو از عناصرادبیات کهن

نوربرت خرگردن نوشته میشایل انده از جدیدترین رمان‌های کودک نشر افق است که با ترجمه کتایون سلطانی به بازار آمده است.
کد خبر : 300942

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، رمان نوربرت خرگردن که قصه یک کرگدن شکاک و عصبانی است از سوی نشر افق ویژه فصل تابستان کودکان به چاپ رسیده است.


انده در این داستان، به شکل بسیار هنرمندانه و با ظرافت، قهرمان داستانش را به اوج می‌رساند. وی با استفاده درست و به‌جا از عناصر ادبیات کهن داستانی نو خلق می‌کند که برای مخاطبانش جذاب است.


در بخشی از این کتاب آمده است:


نوربرت خرگردن عقل و شعور درست و حسابی ندارد. در عوض تا دلتان بخواهد پرزور است و هیچ‌کس حریف هیکل قوی‌اش نمی‌شود. تازه به خلاف بیشتر کرگدن‌ها دو تا شاخ دارد با کلی سپر و خلاصه آن قدر ترسناک است که حتی شیرها و فیل‌ها را هم فراری می‌دهد. اما حالا پرنده‌ای کوچولو و شجاع پیدا شده که می‌خواهد نوربرت را سرجایش بنشاند...


کتاب نوربرت خرگردن نوشته میشائیل انده با ترجمه کتایون سلطانی و تصویرگری راینهاردمیشل برای کودکان ۷ تا ۱۰سال منتشر شده است. این کتاب در قالب 56 صفحه و بهای 6 هزار و پانصدتومان در دسترس علاقه‌مندان است.



لازم به یادآوری است، میشائیل اِنده (۱۹۲۹-۱۹۹۵) یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آلمانی است. کتاب­‌هایش به بیش از چهل زبان ترجمه شده و بیست میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است. اِنده جوایز ادبی بسیاری را از آن خود کرده‌است، مانند جایزه ادبیات نوجوان آلمان، جایزه هوگویاکوبی و جایزه ویلهلم هاوف.


انتهای پیام/4072/4031


انتهای پیام/

برچسب ها: کودک نشر افق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته