شنبه  04  اسفند  1397
چهارشنبه , 14 آذر 1397 ساعت 12:22

در شورای برنامه‌ریزی؛

امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد فراهم شد

امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، در این دانشگاه فراهم شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد.

بررسی پیشنهاد امکان ادامه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه آزاد اسلامی دستور این نشست بود که با توجه به شرایط کنونی جامعه که بسیاری از افراد علاقه‌مند به کسب تخصص در دو بعد مختلف مانند رشته‌های مهندسی و مدیریت، پزشکی و حقوق و... هستند، با این طرح پیشنهادی موافقت شد و متقاضیان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی می‌توانند با پرداخت شهریه مشروط بر وجود هر دو رشته در یک شهر به دلیل عدم افت تحصیلی دانشجویان، ادامه تحصیل دهند.

بر اساس این مصوبه، دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند به طور همزمان در دو رشته ادامه تحصیل بدهند.

به‌منظور کمک به این دسته از دانشجویان، تسهیلات ویژه همچون تخفیف شهریه، امکان استفاده از مرخصی و سنوات پیش‌بینی شده است.

همچنین برای اعضای هیأت علمی که علاقه‌مند به کسب تخصص در رشته‌های جدید باشند نیز تخفیف و تسهیلات ویژه منظور خواهد شد.

در این نشست مقرر شد با توجه به اهمیت درس آشنایی با دفاع مقدس و لزوم اطلاع‌رسانی مباحث عمومی و تخصصی دفاع مقدس به جوانان دانشگاهی، جایگاه این درس تقویت شده و از حالت مازاد بر سقف خارج شود.

در ادامه این جلسه، برنامه پیشنهادی دوره کارشناسی ارشد رشته «مالی رفتاری» مطرح شد و با تائید ضرورت، قرار شد برنامه درسی این رشته با نظر متخصصان و توجه به آموزه‌های قرآنی، اصول و فروع دینی اصلاح شود.

برنامه پیشنهادی دوم تحت عنوان «مدیریت برند» (نشانه) مطرح و با توجه به سابقه، هدف و برنامه درسی مطرح‌شده، ضرورت راه‌اندازی این برنامه تأیید و مقرر شد به‌عنوان یکی از گرایش‌های مصوب مهندسی صنایع موردبررسی نهایی قرار گیرد.

در پایان این نشست، مقرر شد به‌منظور تدوین برنامه‌های آموزشی ناشنوایان و سایر معلولان، کمیته‌ای تشکیل شود و در جلسات بعدی شورا گزارش‌های این کمیته ارائه شود.

انتهای پیام/4040/پ

چه کسانی می‌توانند در 2 رشته به‌صورت همزمان تحصیل کنند؟

چه کسانی می‌توانند در 2 رشته به‌صورت همزمان تحصیل کنند؟

تصویب شیوه‌نامه ادامه تحصیل همزمان در دو رشته برای داوطلبان استعدادهای درخشان

تصویب شیوه‌نامه ادامه تحصیل همزمان در دو رشته برای داوطلبان استعدادهای درخشان

امکان تحصیل هم‌زمان دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران فراهم شد

امکان تحصیل هم‌زمان دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران فراهم شد

پیشنهاد کاشف 2017 به دانشجویانی که قصد مهاجرت از ایران را دارند

پیشنهاد کاشف 2017 به دانشجویانی که قصد مهاجرت از ایران را دارند

دانشجوی 72 ساله‌ای که همراه با نوه‌هایش در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کند

دانشجوی 72 ساله‌ای که همراه با نوه‌هایش در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کند

01/12/1397 12:52:47 ب.ظ
آیا این امکان برای دانشجویان علوم پزشکی فراهم شده؟
29/11/1397 05:44:43 ب.ظ
ابلاغ شده‌؟
01/11/1397 11:41:03 ق.ظ
با سلام و وقت بخیر. من دانشجوی سال اخر دکتری رشته اموزش زبان انگلیسی دانشگاه ازاد هستم و منتظر پذیرش مقاله جهت دفاع از رساله میباشم. ایا من میتوانم در رشته مترجمی زبان بدون کنکور ثبت نام کرده و همزمان ادامه تحصیل دهم؟ چون فرصت ثبت نام محدود هست و من جوابی برای این مورد پیدا نکردم با تشکر
18/10/1397 09:47:53 ب.ظ
شرایط تحصیل همزمان در دو رشته را اعلام کنید.
04/10/1397 02:07:53 ب.ظ
شرایط تحصیل همزمان در دو رشته را اعلام کنید.
21/09/1397 02:20:07 ب.ظ
چرا سوالات دانشجویان رو به مسئولان منعکس نمیکنید؟
21/09/1397 02:19:39 ب.ظ
چرا سوالات دانشجویان رو به مسئولان منعکس نمیکنید؟
20/09/1397 08:23:16 ب.ظ
تو رو خدا بیشتر اطلاع رسانی کنید. ما منتظریم خبرنگاران محترم اگه این پیام رو میخونید،پیگیری کنید. اجرتون با خدا
20/09/1397 01:48:48 ب.ظ
لطفاً اطلاع رسانی کنید
19/09/1397 12:22:25 ب.ظ
من میخوام تو یه رشته‌ی دیگه هم تحصیل کنم.چطوری باید اقدام کنم؟ آیا به واحد ها ابلاغ شده؟
19/09/1397 11:36:19 ق.ظ
تغییر رشته چطوریه؟ رشته های با آزمون هم میشه؟ یه گزارش در موردش برین.خبرتون خیلی کلیه
19/09/1397 11:14:54 ق.ظ
پس چرا این سوالات رو از مسئولین مربوطه نمی‌پرسید؟
18/09/1397 09:01:46 ب.ظ
مشمولان سربازی هم میتونن ار این مصوبه استفاده کنن؟ تو رو خدا جزئیاتش رو از مسئولان بپرسید.
18/09/1397 10:30:33 ق.ظ
یه گزارش در این مورد تهیه کنید. لطفاً
16/09/1397 08:26:58 ب.ظ
من یکی از پیشنهاد دهندگان اصلی این طرح بودم.
16/09/1397 08:26:23 ب.ظ
خیلی خوب
16/09/1397 01:06:25 ب.ظ
آخه چطوری؟
15/09/1397 01:45:37 ب.ظ
برای دانشجویان مشمول سربازی هم این امکان وجود داره؟
14/09/1397 08:06:09 ب.ظ
آیا امکان ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی وجود داره؟ لطفاً جزئیات این مصوبه رو منتشر کنید.
14/09/1397 05:39:32 ب.ظ
دکتر طهرانچی : من اکثر واحدهای مقطع ارشد حقوق را در کارشناسی حقوق پاس کردم اما در ارشد حقوق مجبورم می کنند دوباره انها را بگذراندم فقط به دلیل پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول این انصافه ؟
14/09/1397 05:37:35 ب.ظ
درچه مقاطعی ؟ ایا امکان تغییر رشته در واحد های دانشگاهی ازاد اسلامی وجود دارد ؟ خواهر زاده ام میخواهد از کارشناسی ارشد یک رشته حقوق واحد الکترونیک به کارشناسی ارشد یک رشته دیگر از گروه حقوق واحد دانشگاهی نزدیک محل زندگیش تغییر رشته بدهد
14/09/1397 01:41:23 ب.ظ
جزئیاتش رو هم منتشر کنید.
14/09/1397 12:54:34 ب.ظ
برای اعضای هیأت علمی که علاقه‌مند به کسب تخصص در رشته‌های جدید باشند چند درصد تخفیف و چه تسهیلات ویژه ای منظور خواهد شد.؟ و چه زمانی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می شود ؟

اعلام نتایج دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

آغاز ثبت‌نام دوباره در کنکور کارشناسی ارشد

اعلام نتایج دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از سه‌شنبه

تجمیع پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه پژوهش‌یار

حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

40 ستاره در سپهر مطالعات انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود

آغاز ثبت‌نام در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز

اولویت‌بندی در آموزش عالی باید مبتنی بر نیاز بازار کار باشد

آغاز ثبت‌نام در دوره کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی

امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در کنکور سراسری

برگزاری آخرین نوبت آزمون‌های EPT و زبان عربی در سال‌جاری

فردا؛ مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب به پایان می‌رسد

ادامه حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور تا 10 اسفند

هدف مدارس مهارتی آشنایی عملی دانشجویان با اقدامات حقوقی است

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری آغاز شد

رقابت بیش از ۱۹۶ هزار نفر در آزمون دوره دکتری

ثبت‌نام کنکور سراسری تمدید شد/ امکان اخذ کارت آزمون دکتری تا امشب