دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1397 - 16:29
سرمربی تیم‌ملی پومسه‌ بانوان:

مدال طلا حق دختران پومسه ایران بود اما داوران اجازه ندادند

سرمربی تیم‌ملی پومسه‌ بانوان گفت: متاسفانه همیشه در پومسه دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که با وجود برتری یک تیم اما امتیاز به تیم دیگر می‌دهند.
کد خبر : 283536

فاطمه اسدپور سرمربی تیم‌ملی پومسه‌ بانوان پس از کسب‌ عنوان نایب قهرمانی پومسه در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خدا را شکر تیم‌ملی پومسه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در دو گروه مردان و زنان با کسب چهار مدال طلا، دو مدال نقره و هفت مدال برنز نایب قهرمان آسیا شد.بعد از ما تیم کره جنوبی به در جایگاه دوم قرار گرفت و در نهایت چین هم بر سکوی سومی ایستاد‌.


‌وی ادامه داد: تیم‌ پومسه بانوان در رده سنی 18 تا 30 توانست به مدال برنز برسد و سکوی سومی آسیا را از آن خود کند.‌البته ما شایستگی کسب مدال طلا هم داشتیم اما متاسفانه همیشه در پومسه دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که با وجود برتری یک تیم اما امتیاز به تیم دیگر می‌دهند.ما هم در این رده سنی هم در بخش بانوان اسیر ناداوری شدیم و از آنجایی که ویتنام میزبانی این مسابقات را داشت در نهایت با این که حرکاتات پومسه کارانشان چندان هم جذاب نبود اما داوران قهرمانی را به این کشور دادند.


اسدپور در مورد نوع داوری در پومسه‌ گفت: داوری پومسه برخلاف کیوروگی است،‌ در این شاخه پومسه‌کار حرکات نمایشی خود را به اجرا در می‌آورد و داور در مورد آن امتیاز می‌دهد و هیچ اعتراضی هم پذیرفتنی نیست اما در کیوروگی (‌مبارزه) هر زمان که مربی بخواهد می‌تواند به داوری اعتراض کند و امتیازات ممکن است تغییر کند ولی ما این شرایط را نداریم از همین روی ممکن است در خیلی از مسابقات تا دقیقه نود همه چیز به نفع ما باشد اما یکدفعه داور به تیم دیگری امتیاز دهد.


وی در مورد برنامه های تیم ملی پومسه بعد از کسب نایب قهرمانی گفت: ما از 12 خردادماه دوباره استارت تمریناتمان زده می شود و کار را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا شروع می‌کنیم. خدا را شکر شرایط تیم‌خیلی خوب است و با این نایب قهرمانی که تیم به دست آورد روحیه همه بالا رفته است و برای حضور در جاکارتا خودمان را آماده می کنیم.


اسدپور با بیان اینکه تیم‌ملی پومسه اولین حضور را در جاکارتا تجربه می‌کند؛ عنوان کرد: حضور پومسه در جاکارتا به پیشنهاد ایران بود و خوشبختانه اعضای مجمع عمومی اتحادیه تکواندو هم این موضوع را پذیرفت و از آنجا که به دنبال المپیکی شدن این رشته هستند قرار بر این شد که امسال در بازی‌های آسیایی این رشته را ما داشته باشیم،‌البته در ابتدا قرار بود که پومسه در دو گروه مردان و بانوان تنها دو نماینده داشته باشد اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفت در نهایت قرار است در هر چهار گروه (ابداعی، نیوپومسه، مردان، بانوان) نماینده داشته باشیم.


وی به حریفان خود در مسابقات بازی‌های آسیای اشاره کرد و گفت: از ابتدا کشور ما و کره جنوبی که مهد تکواندو در دنیا است در رشته پومسه فعالیت می کردیم و کم‌کم کشورهای دیگر مثل فیلیپین، ویتنام، چین و ... اضافه شدند و خودشان را ثابت کردند.‌در مسابقات جاکارتا هم تقریبا رقبا همان کسانی هستند که در قهرمانی آسیا حضور داشتند بنابراین تیم‌ها به خوبی از هم شناخت دارند.‌سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا هم خیلی بالا بود و رقبای ما آمادگی خوبی داشتند و برای جاکارتا هم همگی تلاش می‌کنند تا بهترین نمایش را به اجرا بگذارند.


اسدپور در پایان گفت: خدا را شکر همیشه ایران یکی از مدعیان قهرمانی بوده و برای اولین بار نیست که بر روی سکو می‌رود. در این سال‌ها اگر چه فراز و نشیبی در نتیجه‌گیری داشتیم و گاهی اشتباهات داوری یا بازیکنان ما را از مدال دور کردند اما به طور کلی یکی از حریفان جدی برای سایر کشورها هستیم و همه بر روی ما حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته