دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1397 - 10:00
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد به آنا خبر داد:

جشنواره قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر منظومه فکری مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف این دانشگاه پرورش جوانانی در طراز انقلاب اسلامی، آماده برای ظهور و در واقع سربازان ولایت و رهبری است، از برگزاری یک جشنواره قرآنی متفاوت با تاکید بر منظومه فکری مقام معظم رهبری در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 281007

دکتر حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ضمن تبریک فرارسیدن تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: مطمئنا مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی مطابق فرمایشات و نگاه مقام معظم رهبری، در مسیر طراحی دانشگاه آزاد اسلامی در طراز انقلاب اسلامی حرکت می‌کند. اصل هم همین است، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و شجره طیبه‌ای است که بعد از انقلاب تاسیس شد و هدف هم این است که این دانشگاه بتواند جوانانی در طراز انقلاب اسلامی و آماده برای ظهور و در واقع سربازان ولایت و رهبری را پرورش دهد.


وی ادامه داد: مطمئنا چنین دانشگاهی حتما باید یک تفکر ولایی و انقلابی داشته باشد و به سمت آن هدف هم در حوزه علمی، هم اجتماعی و هم فرهنگی حرکت کند. جامعه ما امروز از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی همین انتظار را دارند تا تحول بنیادی در دانشگاه را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مهیا کنند. مدیران امروز دانشگاه هم در این مسیر در تلاش هستند و تمام توانشان برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره تقویت حوزه پژوهش بین دانشجویان شاهد و ایثارگر هم خاطرنشان کرد: جشنواره نخبگان دانشگاهی بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی دو هفته گذشته برگزار شد و با افتخار اعلام می‌کنیم که در این جشنواره بیشترین نخبگان علمی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بود. در این جشنواره 18 نخبه علمی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شدند. ما به دنبال این هستیم تا حوزه پژوهش را در بحث ایثار و شهادت فعال کنیم.


نصیرزاده گفت: یکی از وظایف ما در اداره کل شاهد و ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در حوزه علمی و پژوهشی ما موضوعات مختلفی را برای بحث کار پژوهشی، پایان‌نامه و رساله تعیین کرده‌ایم که می‌تواند در حوزه ایثارگری تاثیرگذار باشد. به همین جهت به مجموعه ایثارگران در واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرده‌ایم ارتباط بیشتری با نخبگان علمی و پژوهشی شاهد و ایثارگر داشته باشند. همچنین هماهنگی‌های لازم را با معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معاونت پژوهشی برای پژوهشگران انقلابی و ایثارگر استفاده کنیم.


فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور تاکید کرد: مجموعه ایثارگران به دنبال این است که هم منویات مقام معظم رهبری و هم دستورات دکتر ولایتی و دکتر رهبر را در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی جاری و ساری کند. ظرفیت بسیار خوبی در اختیار داریم که امیدواریم از آن برای کل دانشگاه استفاده کنیم.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از برگزاری جشنواره قرآنی توسط مجموعه ایثارگران برای جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم جشنواره قرآنی را در مجموعه استان‌ها فعال کنیم و منتخبین استانی را در شهر مقدس قم تشویق و تقدیر کنیم. یکی از بحث‌هایی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال آن هستیم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو قرآن است. تفاوتی که این جشنواره با سایر جشنواره‌های قرآنی دارد این است که توجه خاصی به منظومه فکری مقام معظم رهبری شده است. مجموعه منابع این جشنواره که شامل سیره ائمه اظهار (ع)، قرآن و عترت و منظومه فکری مقام معظم رهبری است در اختیار تمام واحدهای دانشگاهی قرار می‌گیرد و یک منبع آموزشی و فکری برای شرکت در این جشنواره قرآنی خواهد بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین نصیرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته