دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 16:15
مدیرکل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران خبر داد؛

تحصیل ۵هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در همایشی با حضور رئیس دانشگاه ، از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر خود تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
کد خبر : 280575

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران (گرامیداشت فتح خرمشهر)، با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، مهندس فداحسین محمدی مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم، دکتر محمدعلی فقیه مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر دوشنبه 24 اردیبهشت در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.



در این مراسم، دکتر رحمت اله اللهیاری مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران مفتخر است که میزبان حدود 5 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر است. در مسیر اهداف دانشگاه تهران، رویکرد اداره کل شاهد و ایثارگر و مجموعه سیستم آموزشی دانشگاه تهران، تقدیر از برگزیدگان علمی و آموزشی است.


وی افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر تحت پوشش دانشگاه تهران 3 هزار و 941 نفر، کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران 642 نفر و اعضای هیات علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران 193 نفر هستند که جمع خانواده شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران 4 هزار و 776 نفر هستند.


مدیرکل شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با تشریح جمعیت دانشجویان تحت پوشش در مقاطع مختلف تحصیلی و نوع ایثارگری، اظهار کرد: با احتساب ورودی‌های 5 درصدی امسال، ما میزبان حدود 5 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه تهران هستیم. در رأس امور شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران ستاد شاهد و ایثارگر قرار دارد که رئیس این ستاد، رئیس دانشگاه تهران جناب آقای دکتر محمود نیلی احمدآبادی هستند.


اللهیاری در ادامه، تصریح کرد: معمولا سالی دو بار این ستاد تشکیل جلسه می‌دهد و سیاست‌های کلی دانشگاه تهران در خصوص حوزه شاهد و ایثارگر در آن تصمیم‌گیری می‌شود.


وی گفت: همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران هر ساله مقارن با سالروز فتح خرمشهر، حماسه دلیرمردان عرصه جهاد و شهادت، برگزار می‌شده که امسال دهمین دوره این رویداد با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان، کمی زودتر برگزار شد.


مدیرکل شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران با اشاره به روند انتخاب دانشجویان ممتاز و نمونه شاهد و ایثارگر، گفت: از میان 44 دانشجوی حائز شرایط، 2 دانشجوی نمونه، 7 دانشجوی ممتاز و 35 دانشجوی شاهد و ایثارگر نیز به عنوان شایسته تقدیر و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.


وی در پایان، عنوان کرد: تلاش ما تقدیر از دانشجویان نمونه و ممتاز است و برنامه‌های بسیار خوبی در دست اجرا است که امیدواریم بتوانیم با حمایت همه مسئولان امر، سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر را ارتقا دهیم و از افت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر پیشگیری کنیم. امروز افتخار می‌کنیم که بسیاری از دانشجویان نمونه و ممتاز در سطح دانشگاه تهران از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.



در ادامه این مراسم، دکتر محمدعلی فقیه مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر خاطراتی از حماسه دفاع مقدس، گفت: پدران عزیزانی که قرار است از آن‌ها تقدیر شود در زمان فتح خرمشهر حماسه آفریدند و کشور ما را نجات دادند و نماد پیروزی حق علیه باطل را در خرمشهر آفریدند.


وی افزود: امروز ما در خدمت فرزندان همان ایثارگران، به عنوان ایثارگرانی که در جبهه‌های دیگری حماسه‌آفرینی می‌کنند، هستیم. کسانی که پا جای پای همان پدران گذاشته‌اند و مسیر ایثار را این بار در صحنه‌های علمی ادامه داده‌اند.


مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: همین همایش تجلیل، در حقیقت نمادی است از تحقق فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در 32 سال پیش که ایشان پیش بینی دقیقی کردند که در آینده این فرزندان فرهیخته باید بیایند و انشااله اداره کشور را در دست بگیرند.


در ادامه این مراسم، با حضور رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه تهران و دیگر مسئولان حاضر، از فائزه نوری خاکی، اکرم نوری کمری، محمدصادق فراهانی، عباس درودی نیا، سجاد موقر سراجی، هادی افسانه، مریم قهرودی، مهسا نوری و شهناز اسدی نیا به عنوان دانشجویان نمونه و ممتاز و همچنین 35 دانشجوی شاهد و ایثارگر شایسته تقدیر، تجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته