دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 14:35

تشخیص و درمان قطعی بیماری‌های داخل رحم با روش هیستروسکوپی

دبیر اولین کنگره بین المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: هیستروسکوپی روشی است طی آن پزشک از فضای داخل رحم اطلاع می‌یابد و می‌تواند به تشخیص و درمان بیماری‌های زنان حتی بدون نیاز به جراحی بپردازد.
کد خبر : 28

به گزارش گروه پزشکی خبرگزاری آنا، دکتر ابوالفضل مهدی زاده گفت: هسیتروسکوپی یک روش خیلی خوب برای تشخیص و درمان بیماری‌های داخل رحم (آندومتر) است. در گذشته پیش از آنکه روش هسیتروسکوپی وجود داشته باشد پزشکان از فضای داخل رحم بی‌اطلاع بودند و کورتاژ تشخیصی انجام می‌دادند و این در حالی است که با کورتاژ تشخیصی نه می‌توان پولیپ و یا فیبروم‌ها رو برداشت و نه چسبندگی‌ها را آزاد کرد. امروزه با دستگاه هیستروسکوپ می‌توان وارد فضای رحم شد و از فضای داخل رحم اطلاع پیدا کرد.


این متخصص زنان و زایمان گفت: این در حالی است که فضای داخل رحم دچار بیماری‌های مختلفی از جمله خونریزی‌های خیلی طولانی و شدید در اثر داشتن پولیپ یا فیبروم می‌شدند که این امر پزشکان را در تشخیص و درمان دچار اشتباه می‌کرد ولی امروزه با هیستروسکوپ می‌توان این بیماری‌ها را به راحتی تشخیص داده و درمان کرد و علاوه بر آن می‌توان با هیستروسکوپ پولیپ و یا فیبروم را بدون نیاز به جراحی بزرگ بیرون آورد.


دبیر اولین کنگره بین المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران گفت: در بعضی مواقع فضای داخل رحم دچار چسبندگی می‌شود که این عارضه می‌تواند به دنبال کورتاژهای غیر قانونی، کورتاژهای خشن و یا به دنبال عفونت‌ها و بخصوص سل به‌وجود آید که در این مورد خانم‌ها نمی‌توانند قاعدگی و بارداری داشته باشند ولی با استفاده از دستگاه هیستروسکوپ می‌توان به قسمت‌های داخل رحم دسترسی پیدا کرد و نقاطی که چسبندگی دارند را کاملا آزاد و فضای داخل رحم را بازسازی کرد به شکلی که فرد مورد نظر بتواند دارای قاعدگی و بارداری طبیعی شود.


مهدی زاده در ارتباط با موارد دیگر استفاده ار هیستروسکوپ گفت: در مواقعی که مخاط رحم بیش از حد ضخامت پیدا می‌کند و باعث خونریزی می‌شود و یا زمانی که فضای داخل رحم (آندومتر ) دچار سرطان می‌شود می‌توان به‌وسیله هیستروسکوپی مشکل بیمار را تشخیص داده و بهترین راه درمان را در پیش گرفت.


بر اساس گزارش آنا، اولین کنگره بین المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران همزمان با یازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از 16 تا 19 دی ماه جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته