دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1396 - 13:18

افشای مخالفت اوباما با ترور سردار سلیمانی

یک رسانه‌ عرب‌زبان چندی پیش فاش کرد دولت سابق آمریکا با ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران مخالفت کرده است.
کد خبر : 263388

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العربی الجدید، تلویزیون اسرائیل در گزارشی فاش کرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بارها با ترور سردار سلیمانی مخالفت کرده بود.


طبق این گزارش تلویزیونی، باراک اوباما با تصمیم اسرائیل برای ترور سردار قاسم سلیمانی مخالف بود. علت مخالفت نیز این بود که دولت دموکرات سابق آمریکا به وجود سردار سلیمانی برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران نیاز داشت.


طبق تحقیقات منتشره از سوی تلویزیون اسرائیل، تل‌آویو بارها به این علت که وجود سردار سلیمانی را عاملی در جهت تهدید منافع خود تلقی می‌کرد، اقدام به ترور سردار کرده بود. همچنین سردار سلیمانی یکی از مهم‌ترین چهره‌های طراحی خاورمیانه طبق نظم جدید است.


تلویزیون اسرائیل به‌نقل از رام بن‌راک که دو منصب معاون رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) و فرمانده شعبه عملیاتی سرویس اطلاعاتی این رژیم را برعهده داشت، اعلام کرد: «سرویس اطلاعاتی موساد به‌دلیل صدمه بزرگی که سلیمانی به اسرائیل وارد کرد، همچنان مراقب اوست.»


به زعم بن‌راک، سردار سلیمانی در فعالیت‌هایش علیه اسرائیل مصمم است و بارها اقداماتی را حتی بدون اطلاع رهبران ایران انجام داده است.


وی در اظهاراتی قابل تامل افزود: «اگر از من سوال کنند آیا سران ایران پشت پرده تصمیم فرستادن اخیر پهپاد برای نفوذ به حریم هوایی اسرائیل بودند؟ می‌توانم بگویم نه و اگر از من سوال شود آیا سردار سلیمانی در پشت‌پرده این عملیات قرار داشت؟ با تمام تاکید می‌گویم بله!»


بن‌راک معتقد است نزدیکی سردار سلیمانی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی باعث شده است که تاثیرگذاری زیادی در داخل و خارج از ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته