دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عکس‌های پوزر عروس، آخرین سوژه!

احسان علیخانی به دنبال حاشیه یا حاشیه‌ها به دنبال علیخانی؟

پس از اجرای چند قسمت از برنامه پرطرفدار «ماه عسل» مسائل و حاشیه‌های زیادی که در رابطه با این برنامه و سوژه‌های مورد بررسی‌اش ایجاد شده، این پرسش به وجود آمده است که احسان علیخانی به عمد موجب ایجاد این حاشیه‌ها می‌شود یا ناخواسته حاشیه‌ها به سراغش می‌آیند؟
کد خبر : 25970

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در برنامه مورخ 7 تیرماه «ماه عسل» که به شغل‌های غیر رایج و عجیب پرداخته بود، الهام عرب به عنوان پوزر عروس معرفی شد که احسان علیخانی به گفت‌وگو با او درباره شغلش پرداخت.


بلافاصله پس از این برنامه عکس‌هایی از الهام عرب در قالب مدل لباس، مو و آرایش عروس که در صفحات اینستاگرام و فیسبوک خودش و مزون‌ها، آرایشگاه‌ها و آتلیه‌های عکاسی موجود بود، به سرعت در فضای مجازی منتشر و مشخص شد که وی در حقیقت کار مدلینگ انجام می‌دهد.


پس از انتشار نخستین تصاویر، الهام عرب صفحاتش در فضای مجازی را مسدود کرد، اما آنچه که باید رخ داده بود و اینکه آیا احسان علیخانی با علم به این موضوع این شخص را به برنامه دعوت کرده یا نه، بحثی بود که در رسانه‌ها و فضای مجازی به راه افتاد.


این مسئله که واقعا حاشیه‌ها دست از سر احسان علیخانی برنمی‌دارند یا او خود به دنبال حاشیه است، مسئله‌ای است که نیاز به بررسی دارد.


چگونه ممکن است احسان علیخانی و همکارانش که طی یک سال به جست‌وجو و تحقیق درباره سوژه‌هایشان می‌پردازند تا آنها را برای برنامه ماه عسل انتخاب کنند، متوجه آنچه که مردم در عرض چند ساعت کشف کردند، نشده باشند؟



این در حالی است که نخستین برنامه امسال «ماه عسل» نیز با حضور فردی ارائه شد که به خاطر جلب رضایت و ابراز علاقه به همسرش خودش را از طبقه سوم ساختمان به خیابان انداخته بود و این سوژه انتقادات و حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت و موجب شوخی‌هایی در فضای مجازی شد.


«خانم، شوهر نیست به خدا» این جمله جنجالی احسان علیخانی در برنامه‌ای دیگر خطاب به خانمی که پشت تلفن جواب رد به خواستگار مدعو و نشسته در استودیو داد، سبب شد جامعه زنان نسبت به این مساله واکنش نشان دهند و بسیاری از دختران و زنان کشور را آزرده خاطر کند. به طوری که بسیاری از گروه‌های زنان در فضای مجازی از این موضوع ابراز ناراحتی کرد‌ه‌ و معتقدند صدا و سیما، زنان را آنطور که هستند نشان نمی‌دهد و با سانسور رنگ و زیبایی را از زنان جامعه می‌گیرد اما در یک برنامه پر مخاطب به جامعه زنان به سادگی توهین می‌شود و هیچ مجازاتی هم در کار نیست.


هر چند که قاعدتا برنامه ماه عسل که یک برنامه مناسبتی است و قبل از اذان مغرب روی آنتن شبکه سه می‌رود باید حاوی سوژه‌هایی باشد که کمی رنگ و بوی مذهبی و متناسب با حال و هوای ماه رمضان داشته باشد اما در طول این سال‌ها بسیاری از سوژه‌های اجتماعی و فرهنگی متنوع نیز در این برنامه مطرح شده و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.


بنابراین انواع سوژه‌های اجتماعی می‌توانند در این برنامه جایگاه داشته باشند، اما طبیعی است برنامه‌ای که در چارچوب صداوسیما به مخاطب ارائه می‌شود، می‌تواند قبل از انتخاب سوژه‌ها پیش بینی و پیشگیری نسبت به حاشیه‌های این‌چنینی را مد نظر داشته باشد؛ مگر آن که خود سازندگان این برنامه نیز از این گونه حواشی بدشان نیاید و آنها را روشی برای تداوم حفظ مخاطب در چندمین سال برنامه خود تلقی کنند.


گزارش از مریم قربانی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته