دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 08:47

استقبال از خانواده شهید «علی امینی» در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

مراسم استقبال از خانواده شهید «علی امینی» که به تازگی از گمنامی خارج و هویت او معلوم شده، روز یکشنبه ۱۹بهمن در جوار مزار شهدای گمنام شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.
کد خبر : 2500

به گزارش خبرنگار آنا، در مراسم استقبال از این خانواده معظم شهید، دانشجویان، استادان، کارکنان و مسوولان دستگاه های اجرایی استان مرکزی، خانواده‌های ارجمند شاهد و ایثارگر اراک و سایر اقشار حضور داشتند.


خانواده شهید «علی امینی» در بدو ورود به دانشگاه مورد استقبال گسترده حاضران قرارگرفتند و در میان فریاد «الله اکبر» و «یا حسین» مردم بر سر مزار فرزند شهیدشان حاضر شدند.


پدر و مادر شهید «علی امینی» پس از ۲۶ سال دوری از فرزند شهیدشان با حضور در میعادگاه شهدای دانشگاه آزاداسلامی اراک و ذکر فاتحه، سجده شکر به جا آوردند.


مادر شهید امینی سپس با حضور در جایگاه ویژه خطاب به حاضران در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که فرزندم در راه نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پای در میدان نبرد نهاده است.


این مادر شهید با یادآوری برخی از ویژگی‌های شخصیتی شهید «علی امینی» گفت: دفاع از میهن و لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) سرلوحه کار فرزندم بود.


او ادامه داد: دفاع از حریم ولایت و رهبری از جمله تاکیدات شهید امینی بود که امروز ملت بزرگ ایران باید این راه مقدس را ادامه دهند.


دکتر علیرضا نظام آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی ضمن خیرمقدم به خانواده معظم شهید امینی و تشکر و قدردانی از حضور با شکوه مردم شهید پرور اراک و جامعه دانشگاهی درمراسم استقبال از این خانواده ارجمند اظهار کرد: زبان از بیان عشق ورزی خالصانه به شهدا و ایثارگران ناتوان است و امروز میهن اسلامی به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی در بلندای قله افتخار و سعادت ایستاده است.


دبیر هیأت امنای استان مرکزی بیان کرد: همه ما در قبال شهدا مسوولیم و وظیفه داریم تا با تلاش و مجاهدت در مسیر ولایت فقیه و آرمانهای امام راحل میراث دار واقعی راه شهدا، ایثارگران وشهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم.


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: امروز حضور تک تک میهمانان و عاشقان نظام اسلامی به خانواده شهید علی امینی قوت قلبی داد.


سردار «مهدی صدیقی» افزود: همه ما با ایثار در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی باید به گونه‌ای تلاش کنیم تا شرمنده شهدا و ایثارگران نباشیم.


وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت ایثارگران، بعد از گذشت سی و شش سال هنوز فاتح قله‌های موفقیت و سعادت است.


در ادامه این برنامه خواهرزاده شهید امینی با قرائت شعری یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده را گرامی داشت.سپس حاضرین نماز جماعت ظهر را در مسجد صاحب الزمان شهرک دانشگاهی اقامه کردند.


شهید «علی امینی» از جمله شهدای گمنامی بود که در سال ۸۴ به همراه دو شهید دیگر در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاداسلامی اراک به خاک سپرده شد و امسال با انجام برخی آزمایشات تخصصی هویت او شناسایی شد.


پیکر شهید علی امینی فرزند «بمانعلی» عضو لشگر ۱۴ امام حسین (ع) در تاریخ پنجم آبان ماه ۸۴ در منطقه عملیاتی فاو کشف شد. این شهید والامقام در سال ۱۳۶۷ از شهرستان خوراسگان استان اصفهان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بود.


شایان ذکر است ۵۰ شهید گمنام والامقام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته