دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیصل مقداد:

اگر اتحاد صادقانه سوریه و ایران نبود،‌ پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تمجید از نقش روسیه در حمایت از کشورش، اعلام کرد که اگر اتحاد صادقانه و شرافت‌مندانه ایران و سوریه نبود، پیروزی‌ها و مقاومت کنونی هم شکل نمی‌گرفت.
کد خبر : 244716

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم از اتحاد کشورش با ایران و همچنین کمک نیروهای مقاومت مثل حزب‌الله و نقش کشورهایی مانند روسیه در حمایت از دمشق در مبارزه با تروریسم تمجید کرد.


وی افزود: سوریه به لطف متحدان و دوستانش به خصوص مقاومت ملی لبنان و به شکل دقیق‌تر، حزب‌الله ایستاده است. تروریسم اگر در سوریه موفق شود، در لبنان هم موفق خواهد شد و این نزدیک بود رخ دهد. اگر نقش قاطعانه و همکاری تنگاتنگ نیروهای ملی لبنان که در حزب‌الله و ارتش عربی سوریه متبلور شد، رخ نمی‌داد، ما این پیروزی‌ها را به دست نمی‌آوردیم و مقاومت نمی‌کردیم و یا اگر ائتلاف صادقانه و شرافتمندانه سوریه و جمهوری اسلامی ایران نبود؛ ائتلافی که هیچ یک از کشورهای عربی با طرفی خارجی برقرار نکرده‌اند. باید بگوییم که نقش حمایت‌کننده روسیه نیز نقشی متمایز داشت چرا که روسیه بی‌حد و مرز کمک کرد. سوریه و همه متحدان دیگر حتی شهید دادند و امکانات مالی و اقتصادی تا سوریه رو به روز موفق‌تر و پایدارتر شود.


این مقام وزارت خارجه سوریه، اسرائیل را در پشت طرح‌های اصلی در منطقه دانست که کشورهایی مثل عربستان و مانند آن، آنها را اجرا می‌کنند و میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا آخرین قلعه پایداری در دنیای عربی در منطقه یعنی سوریه که با انقلاب اسلامی ایران متحد است و دوست روسیه و حزب‌الله است سقوط کند اما آنها ناتوانند.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته