دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 14:19
معاون دبیرکل حزب‌الله در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

استکبار نمی‌تواند مقابل موجی که امام خمینی(ره) به راه انداخت مقاومت کند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه پیروزی‌هایی که در لبنان، عراق، سوریه و یمن داشته‌ایم همه به لطف محور مقاومت بوده‌است، گفت: «سقوط داعش درواقع ممکن است سقوطی نظامی تداعی شود ولی آغاز سقوط یک تفکر است.»
کد خبر : 238600

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، شیخ نعیم قاسم در سخنانی در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: «تمدن اسلامی با یک حکومت شخصی مبتنی بر اسلام پایه گذاری می شود. با برپایی دولت اسلامی می توانیم به هدف خود در زمینه بروز تمدن نوین اسلامی دست یابیم.»


وی خواسته های آرمانی جهان اسلام را در سه سرفصل عنوان کرد و گفت: «نخستین موضوع، اهتمام به تبیین و ایجاد یک الگوی اسلامی است که می تواند دولت، کشور یا گروه باشد. این نمونه باید میان مسلمانان ترویج شود. در دوره کنونی، جمهوری اسلامی ایران این الگو را پایه گذاری کرده است و آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی آن را ادامه می دهند و ملت مقاوم ایران، آن را حمایت می کنند و یک تجربه و نمونه مناسب برای تمدن نوین اسلامی است.»


قاسم افزود: «امام خامنه ای پروژه حاکمیت مردمی و دینی را مطرح کردند و اینکه اراده ملت فوق همه اراده ها است. همچنین باید بگوییم نمونه حزب الله لبنان به عنوان یک گروه که حاضر است از مقاومت اسلامی حمایت کند و اسرائیل را بر سر جایش بنشاند در منطقه مطرح است. جوانان حزب الله در پیشگاه الهی سجده می کنند و بعد به مقابله با دشمنان بر می خیزند.»


معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «تجربه حزب الله لبنان توانست یک بسیج واقعی را در میان مردم به وجود آورد. می دانید چرا جهان با تجربه حزب الله و ایران تقابل می کند؟ دلیلش این نیست که آن ها برای یک منطقه کوچک مقاومت می کنند، بلکه به این دلیل است که آن ها توانستند یک نمونه موفق از تمدن اسلامی را ارائه کنند که نصب العین جوانان مسلمان باشد.»


وی افزود: «استکبار ممکن است توطئه هایی در برخی مناطق انجام دهند ولی نتوانسته اند مقابل موجی که امام خمینی (ره) به راه انداختند مقابله کنند.»


شیخ نعیم قاسم درباره سرفصل دوم خواسته های آرمانی جهان اسلام گفت: «ما نباید خود را پنهان کنیم و بگوییم موضوعات جهان اسلام به ما ربط ندارد. الان محور مقاومتی در منطقه وجود دارد که ایران آن را هدایت می کند. پیروزی هایی که در لبنان، عراق، سوریه و یمن داشته ایم همه به لطف محور مقاومت بوده است.»


معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «موضوع سوم این است که سقوط داعش درواقع ممکن است سقوطی نظامی تداعی شود ولی آغاز سقوط یک تفکر است. امروز هرچقدر استبداد و سعودی ها تروریست ها را قدرتمند کنند نمی توانند معادله محور مقاومت را بر هم بزنند. کسی که فکر می کند یمن شکست می خورد، اشتباه می کند. آن ها باید به نتایج مقاومت مردم در یمن رجوع کنند تا متوجه اشتباهاتشان شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته