دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1396 - 17:17

برگزاری نشست تخصصی علمی فرهنگی «با آگاهی زیبا شویم» در واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) واحد تهران مرکزی دومین جلسه از نشست علمی و فرهنگی با عنوان «با آگاهی زیبا شویم» برگزار شد.
کد خبر : 234538

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر الهه کنوز استاد دانشکده علوم پایه واحد تهران مرکزی در این نشست در ارتباط با مضرات استفاده از لوازم آرایشی با محورهای مختلف از جمله: آناتومی ناخن، مواد سازنده لاک ناخن و استفاده از مواد طبیعی برای زیبایی ناخن ها مطالبی را مطرح کرد.


وی با اشاره به شیوع و رواج استفاده از لاک ناخن و کاشت ناخن به بحث مضرات و مشکلات عدیده ای که با استفاده از آنها بوجود می آید پرداخت و گفت: «خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و خالق زیباییهاست. تمام زیباییهای خلقت الهی، در خلقت انسان تجلی و تبلور یافته است.»


این مسئول افزود: در قرآن مجید آمده است، « خداوند پس از آفرینش انسان، این اشرف مخلوقات و زیباترین پدیده جهان هستی، خود را ستوده و با عبارت دیگر«فتبارکالله احسن الخالقین»، خود را، بهترین آفرینندگان خواند و این خلقت را به خود تبریک گفت.


کنوز گفت: «همین انسان زیبا که مورد ستایش فرشتگان و مورد حسادت شیطان قرار گرفت، گویا به همان اندازه زیبایی که خداوند برایش مقرر کرد، رضایت نداد و از آن جا که طبق فرموده قرآن کریم، انسان هوس کرد که از آنچه خداوند او را آفریده نیز، زیباتر و مطلوبتر باشد.»


وی با بیان اینکه تاریخچه اقدام انسان به زیباتر کردن خود، قدمتی به اندازه قدمت آفرینش انسان دارد، اظهار کرد: «انسان کوشید روز به روز زیباتر شود، و در این راه دست به ابتکارات و ابداعاتی زد و امروزه یکی از پرفروشترین محصولات که در اطراف و اکناف دنیا تولید میشود، لوازم و وسایل آرایشی و زیبایی است. با آن که بسیاری از این لوازم، زیانهای، گاه جبران ناپذیری برای سلامت انسان دارند، بشر قدم از این هم بالاتر گذاشته و برای زیباتر شدن، اقدام به عمل جراحی زیبایی متنوعی نیز میکند که خیلی از آنها، اقداماتی مرگبار شمرده میشوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته