دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 11:49

حضور یکی از دستاوردهای نانو سما در میان برترین‌های نانو دانشگاهی

دهمین جشنواره و نمایشگاه فن آوری نانو، 17-14 مهر در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر است. در بخش دانشگاهی این نمایشگاه، 8 دانشگاه که در زمینه نانو دارای فعالیت هستند حضور دارند.
کد خبر : 219700

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این 8 دانشگاه است که با ارائه حدود 50 محصول در حوزه‌های مختلف فن‌آوری نانو در این نمایشگاه حضور دارد و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها، تنها غرفه دانشگاهی است که بیشترین محصولات نانو را نیز عرصه کرده است.


(کیسه هوشمند smart bag pacf) دستاورد آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رودهن، یکی از 50 محصول ارائه شده در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی است. این محصول، ماحصل اجرای طرح پژوهشی دکتر جلال حیدربیگی به عنوان مجری طرح و دکتر ابراهیم ذوالقرنین به عنوان همکار طرح در آموزشکده سما رودهن بوده است. این محصول در حال اخذ پتنت است.


ماندگاری بیشتر میوه‌ها،سبزی ها و صیفی جات، استفاده از فن‌آوری نانو در تولید، جلوگیری از رشد باکتری‌ها، زیست تخریب پذیر، جلوگیری از ضایعات میوه، افزایش ارزش افزوده ناشی از صادرات و کمک به اقتصاد خانواده از جمله ویژگی های این محصول است.


دهمین جشنواره فناوری نانو با حضور 150 نهاد فعال در حوزه فناوری نانو از 14 تا 17 مهر 96 و از ساعت 9 تا 17 در سال خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته