دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 12:34
مدیر فروش منطقه شرکت داروسازی عبیدی خبر داد

تولید داروی ایرانی برای درمان دیابت نوع 2

مدیر فروش منطقه شرکت داروسازی عبیدی از تولید داروی ایرانی درمان دیابت نوع 2، که تاکنون در انحصار شرکتی آلمانی بود، در یکی از شرکت‌های داروسازی کشور خبر داد.
کد خبر : 2162

به گزارش سرویس پزشکی خبرگزاری آنا، ریحانه روحانی با اشاره به رونمایی از داروی «سیتاگلیپتین» با نام تجاری «زیپتین» که برای درمان دیابت نوع 2 کاربرد دارد، گفت: پیش از این تولید داروی «زیپتین» در انحصار یکی از شرکت آلمانی بود و ایران با راه اندازی خط تولید آن، انحصار تولید این دارو را شکست.


وی افزود: پیش از این هر بسته 28 تایی نوع خارجی داروی «زیپتین» حدود 270 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد و هیچ شرکت وارداتی نیز مسئولیت واردات این دارو را به عهده نداشت؛ بنابراین زیپتین خارجی به صورت تک نسخه‌ای و قاچاق در دسترس مردم قرار می‌گرفت. این در حالی است که قیمت نوع داخلی این دارو، یک نهم تا یک دهم مشابه خارجی آن است و یک بسته 30 تایی آن به قیمت 30 هزار تومان عرضه می‌شود.


مدیر فروش منطقه شرکت داروسازی عبیدی با تاکید بر اینکه تولید داخل داروی «زیپتین» صرفه‌جویی ارزی بالایی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: همیشه جای خالی این دارو در درمان دیابت احساس می‌شد تا اینکه خط تولید آن توسط متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته