دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1396 - 18:11
فاطمه راکعی در گفت و گو با آنا:

رفتارهای دولت، اهانت به جامعه زنان است/ پای مطالبات خود خواهیم ایستاد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از رفتار دولت با زنان گفت: بارها تلاش کردیم با آقای روحانی دیدار داشته باشیم اما ایشان حتی وقت ندارند حرف‌های ما را گوش کند.
کد خبر : 199217

فاطمه راکعی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا ضمن اشاره به حواشی ایجاد شده در زمینه عدم حضور جدی زنان در کابینه دوازدهم، گفت: باور شرایط فعلی برایم مشکل است!


وی با بیان اینکه ما از زمان روی کار آمدن جناب آقای روحانی و دولت یازدهم توقع جدی داشتیم که زنان شایسته که در دولت قبل کنار گذاشته شده بودند، برای پست‌های مهم فراخوانده شوند، اظهار داشت: متاسفانه در دولت یازدهم این توقع بجا و به حق برآورده نشد.


این فعال اصلاح طلب عنوان کرد: زنان به دلیل تعهدات زنانه و درک شرایط موجود، در دولت قبلی سکوت اختیار کردند و از کنار این قضیه گذشتند اما امروز این موضوع از شکل یک توقع خارج و به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.


راکعی با بیان اینکه در دولت یازدهم به زنان کم لطفی شد، خاطرنشان کرد: توقع داریم همانطور که زنان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... درخشیدند و حتی در زمان انتخابات هم برای پیروزی آقای روحانی از هیچ تلاشی دریغ نکردند، در دولت بعدی جایگاه شایسته‌ای داشته باشند.


وی به شعارهای انتخاباتی روحانی در حوزه زنان اشاره کرد و افزود: ما از رئیس جمهور گله داریم چرا که در دولت یازدهم و همین طور در دولت کنونی، علی‌رغم تماس‌های متعدد گروه‌های فعال در حوزه زنان به ویژه فراکسیون زنان مجلس، هیچ وقتی را برای شنیدن حرف‌های ما اختصاص نداده‌اند.


نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی چنین رفتارهایی را اهانت به جامعه بزرگ زنان دانست و افزود: تا آخر پای خواسته‌ها و مطالبات خود خواهیم ایستاد.


راکعی در پایان با بیان اینکه فراکسیون زنان قطعا پیگیر این مطالبه خواهد بود، تصریح کرد: حق از ما گرفته شده و اگر دولت آینده به خواست ما توجه نکند، در چارچوب فعالیت‌های شناسنامه‌دار اصناف و جمعیت زنان اعتراض خود را علنی خواهیم کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته