دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1396 - 11:45
سالک در گفت‌وگو با آنا:

دولت باید برای 80 میلیون ایرانی باشد/ توجه دولت به 24 سیاست اقتصاد مقاومتی باشد نه 24 میلیون رای

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی اعلام می‌کند که کابینه فراجناحی است اما زمانی که 24 میلیون را مطرح می‌کند دیگر موضوع جناحی می‌شود. دولت باید برای 80 میلیون مردم ایران باشد نه دولت 24 میلیونی.
کد خبر : 197380

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارت اخیر رئیس‌جمهور که رأی دهندگان را به دو دسته اکثریت و اقلیت تقسیم‌بندی کرده بود اظهار کرد: من وقتی صحبت‌های آقای روحانی را شنیدم تعجب کردم چرا که ایشان پیش از این اعلام کرده بود که رقابت تمام و رفاقت شروع شده و من رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستم و جامعه نباید دوقطبی بشود، از صحبت‌های اخیر روحانی این‌گونه می‌توان برداشت کرد که باید به 24 میلیون رأی دهنده به او توجه شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانی در این جلسه سایر رأی دهندگان را اقلیت دانسته بود که حق انتقاد دارند اما نباید تخریب کنند، عامل دو قطبی کردن کشور بیان خود روحانی است که که پیش از این نسبت به این موضوع هشدار بود و اگر در آینده آثار دوقطبی ایجاد شد مشخص است که چه کسی عامل آن بوده است.


وی گفت: رئیس‌جمهور زمانی که در مسند ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد باید برای 80 میلیون جمعیت کشور اندیشه کند و در حقیقت دولتش باید دولت 80 میلیونی باشد نه دولت 24 میلیونی. مرحوم شهید رجایی هر جا می‌رفتند می‌گفتند که کابینه من کابینه 36 میلیونی است، آن زمان کشور 36 میلیون جمعیت داشت و ایشان کابینه خود را متلعق به همه مردم می‌دانست.


نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: آقای روحانی مرتبا اعلام می‌کند که کابینه من فراجناحی است اما زمانی که 24 میلیون را مطرح می‌کند دیگر موضوع جناحی می‌شود. ما نمی‌دانیم کدام موضع را باور کنیم.


سالک با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید کابینه کار و تحقق بخشیدن به 24 سیاست اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار کرد: کابینه دوازدهم باید با هدف برون‌رفت از رکود نیابتی مدیریت شده اقتصاد در داخل باشد و محور این کار باید تقویت صادرات و جلوگیری از واردات بی‌رویه باشد. ما نباید وزرایی داشته باشیم که برای فرانسه ایجاد اشتغال کنند اما اشتغال در داخل کشور را از بین ببرند.


این نماینده مردم در مجلس با بیان این مطلب افزود: خرید هواپیما از فرانسه برای این کشور و سایر کشورهای اروپایی ایجاد اشتغال کرد اما به تولید هواپیمای بومی که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور دارد و ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم هواپیمای بومی بسازیم و ایجاد اشتغال داشته باشیم، ضربه زد و اکنون هواپیماهای ملخی وارد کشور می‌کنیم. در واردات خودرو و سایر موارد هم وضعیت به این شکل است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دولت باید مساله قاچاق را حل کند، اگر اقتصاد، محور اصلی دولت باشد باید با صادرات غیر قانونی و واردات بی‌رویه مبارزه شود و بازاریابی در سطح خاورمیانه که بازار بیش از 400 میلیون نفری برای توزیع تولیدان ایرانی وجود دارد، مورد توجه جدی قرار بگیرد.


سالک گفت: ما از دولت این مطالبه را داریم که برای تولید و اشتغال چه کرده است در حالی‌ که شاهدیم هر روز بیکاری بیشتر می‌شود. انتظار ما این است که دولتی که روحانی سرکار می‌آورد متعد، متخصص، به معنای وسیع کلمه ولایت‌پذیر، کارآمد، انقلابی و دلسوز مردم و انقلاب باشد و دور از نگاه باندی و جریانات سیاسی که در موضوع 24 میلیون نفر مطرح می‌شود کابینه شکل بگیرد، چرا که 16 میلیون نفر دیگر که رای دادند را نمی‌توان نادیده گرفت.


سال تاکید کرد: روحانی باید در اظهارات خود دقت بیشتر داشته باشد و جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش نبرد.


به گزارش آنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت چهارشنبه 28 تیر گفته بود: انتخابات برای آن بود که دو تفکر به رای مردم گذاشته شود. مردم به این دو تفکر رای دادند یکی شد اقلیت و دیگری اکثریت و ما طبق قانون اساسی و رویه دمکراسی باید به رای اکثریت احترام بگذاریم و بر مبنای آن عمل کنیم. اقلیت هم حقوق دارد و باید به حقوق او احترام بگذرایم.


وی تاکید کرده بود که اکنون در مسئولیت‌های رده بالا نوبت این 24 میلیون نفری است که به او رأی دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته