دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1396 - 09:04
گفت‌‌وگوی آنا با رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی واحد علوم دارویی

اینجا، تنها مرکز تحقیقات علوم دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی است

مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در بین آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری عنوان آزمایشگاه برتر را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 193967

به گزارش خبرنگار آنا، روزهای گذشته امتیاز نهایی و رتبه‌بندی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر اساس عملکرد سال 95 اعلام شد.


بر این اساس 5 آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای رشت (27)، مهاباد (33)، شهررضا (47) و علوم دارویی (50) و همدان (114) توانستند در بین 185 مجموعه آزمایشگاهی برتر در ارزیابی عملکرد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی قرار بگیرند.



رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی واحد علوم دارویی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مرکز تحقیقات علوم دارویی با در نظر گرفتن استانداردهای لازم آزمایشگاهی در سال 88 راه‌اندازی و همزمان با گسترش مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی در سال 93 تجهیز شد و گسترش یافت.



دکتر سپیده اربابی افزود: اکنون، مرکز تحقیقات علوم دارویی واحد علوم دارویی، تنها مرکز تحقیقات علوم دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی است که با برخورداری از بخش های تخصصی در زمینه آنالیز داروها و سموم، فرمولاسیون و کنترل کیفیت داروهای شیمیایی و گیاهی، مطالعات سم شناسی سلولی و حیوانی و مطالعات بالینی و ارزیابی های فراهمی زیستی داروها با همکاری تیم تخصصی متشکل از اعضای هیات علمی مجرب، کارشناسان زبده و دانشجویان توانمند فعالیت می کند.



رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی واحد افزود: این مرکز با برخورداری از فضاهای فیزیکی متعدد، امکانات و تجهیزات مناسب، علاوه بر فعالیت های آموزشی و ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان دکتری عمومی و تخصصی داروسازی و سایر رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان آزمایشگاه همکار و مجاز کنترل مواد اولیه دارویی و فراورده های خوردنی، آشامیدنی، آرایشی بهداشتی، دارویی، بیولوژیک، تجهیزات و ملزومات پزشکی به ارائه خدمات در زمینه کنترل فیزیک و شیمیایی داروها، ارزیابی سمیت ژنتیکی داروها، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و نانو مواد به روش های درون تنی و برون تنی پرداخته و با شرکت های دارویی همکاری می کند.



وی به آنــا گفت: این مجموعه آزمایشگاهی در سال 94 با توسعه بیشتر زیرساخت های آزمایشگاهی لازم و خرید از نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران و با هدف حمایت از تولید داخل، به تجهیز هرچه بیشتر آزمایشگاه های زیرمجموعه پرداخت و پس از طی مرحله عضویت آزمایشی شبکه آزمایشگاهی راهبردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، به عضویت دائم آن در آمد.


اربابی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات علوم دارویی با عضویت در سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) هم به ارائه خدمات دستگاهی از جمله جذب اتمی، پولاروگراف، الکتروریسی،,HPLC ,AFM ,STM ,GC/MS ,GC/FID ,FTIR , Real-time PCR و .... و انجام آزمایشات PMS MوPMQC مطابق به ضوابط این سامانه می پردازد. اطلاعات بیشتر از طریق وب سایت مرکز به آدرس https://prc.iaups.ac.ir/psrc قابل دسترسی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته