دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1396 - 11:44

گمانه‌زنی نماینده شیراز درباره رای اعتماد گرفتن وزرایی که از مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند/ وزرا باید پشت روحانی باشند

سخنگوی فراکسیون امید درباره احتمال رای آوردن وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم که در دوره گذشته از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، گفت: این احتمال زیاد است؛ چرا که در این مجلس نیز تجربه آن را داریم و من تصور می کنم  این اتفاق مجدد تکرار شود.
کد خبر : 187985

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه علت تعامل امیدی ها با فراکسیون های دیگر بر سر انتخابات هیات رئیسه مجلس تسهیل رای اعتماد بالا به وزرا است، گفت: من این دیدگاه را قبول ندارم که تعامل ما برای کمک به دولت در زمینه رای اعتماد به وزرا بوده است. ما با فراکسیون های مجلس تعامل و توافق کردیم اما متاسفانه با عهدشکنی آنها مواجه شدیم.


وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تاکنون توافق داخلی بر سر این موضوع در فراکسیون امید انجام شده است یا نه، گفت: فراکسیون امید که انتخابات هیات رئیسه را برای دولت معامله نمی‌کند. اینها دو مقوله جداگانه هستند و انتخابات هیات رئیسه یک امر داخلی در مجلس است.


سخنگوی فراکسیون امید درباره جلسات داخلی‌شان برای تشکیل دولت دوازدهم گفت: فراکسیون در زمینه نحوه تعاملات، جلسات داخلی داشته است، با توجه به اینکه کشور در شرایط خاصی نیز قرار دارد و این احساس وجود دارد که بسیاری کمر به کارشکنی در امور دولت بسته اند، در این شرایط قطعا آن کسی که دولت می تواند روی آنها حساب باز کند، مجلس است که همسو با دولت عمل کند.


وی ادامه داد: قطعا این را دولت نیز لحاظ خواهد کرد، همدلی برای چیدن کابینه ای که کارآمد، گفتمان محور و همدل و به تمام معنا پشت آقای روحانی باشند و او را تنها نگذارند. این حتی در گلایه های اخیر آقای روحانی نیز مطرح بود که برخی از وزرا با دولت همراهی نکردند و این انتظار می رود جدیتی در تغییر کابینه انجام بگیرد.


پارسایی با اشاره به وضعیت فعلی مجلس و فراکسیون امید، تاکید کرد: در صورت رعایت حرمت طرفین من مشکلی برای انتخاب کابینه نمی بینم.


این عضو فراکسیون امید درباره ضرورت جوان‌گرایی کابینه گفت: لفط جوان‌گرایی صرفا به این معنا نیست که یک فرد جوان و بی تجربه را بر سر کار آورد، اما می‌توان سن کابینه را کاهش داد چرا که در حال حاضر سن کابینه بالاست. می توان در کنار تجربه و تخصص از نیروهای نسبتا جوان‌تر هم بهره برد نه اینکه جوان های بی تجربه و بی تخصصی را به مجلس معرفی کنند و انتظار رای اعتماد هم داشته باشند.


پارسایی در پاسخ به پرسشی درباره تذکرهای متعدد و فراخوانده شدن وزیر اطلاعات به مجلس بر سر مسائل مختلف و حوادث اخیر تروریستی در تهران و امکان رای اعتماد مجدد به وی گفت: کشور ما در کانون بحران های تروریستی است و وزارت اطلاعات نیز تاکنون عملکرد خوبی داشته و صدها تیم را شناسایی و منهدم کردند اما رسانه ای نشده است، اما یک موردی مثل مجلس رسانه ای می‌شود. علاوه بر این تنها وزارت اطلاعات مسئول این مسئله نیست و نیروهای امنیتی مجلس از جمله سپاه پاسداران و حفاظت مجلس نیز مسئول‌اند و اگر قرار بر این باشد که بگوییم قصوری از کسی رخ داده باید همه را دخیل بدانیم.


وی درباره احتمال رای آوردن وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم که در دوره گذشته از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، گفت: این احتمال زیاد است؛ چراکه در این مجلس نیز تجربه آن را داریم و من تصور می کنم این اتفاق مجدد تکرار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته