دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر تماشاخانه سنگلج:

در طرح توسعه سنگلج به نتیجه امیدبخشی نرسیده‌ایم/ 15 نمایش تا پایان سال اجرا می‌شود

علی عابدی مدیر تماشاخانه سنگلج از طرح توسه سنگلج صحبت کرد و از اجرای 15 اثر نمایشی تا پایان سال خبر داد.
کد خبر : 187356

علی عابدی مدیر تماشاخانه سنگلج در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص طرح توسعه تماشاخانه که سالها است از سوی مدیران این تماشاخانه مطرح شده و مورد پیگیری قرار گرفته است گفت: «ما این پرونده را از طریق شورای شهر پیگیری می‌کنیم اما با وجود تمام تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده هنوز به آینده روشنی نرسیده‌ایم. هنوز طرح توسعه سنگلج به نتیجه امیدبخشی نرسیده است و در حد قول‌های مساعدت و همکاری باقی مانده است و ما همچنان جواب روشنی نیز در خصوص عملیاتی شدن این طرح نگرفته‌ایم.»


صحبت‌های علی عابدی در خصوص توسعه فضای تماشاخانه در حالی بی‌نتیجگی مذاکرات را یادآور می‌شود که پیش از این محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی اینستاگرام خود قول داده بود که به وصیت داوود رشیدی درباره طرح توسعه تماشاخانه سنگلج عمل کند.


وی در خصوص برنامه‌های آتی تماشاخانه سنگلج تصریح کرد: ««نمایش «سرآشپزپیشنهاد می‌‌کند» اثر شهاب‌الدین حسین‌پور آخرین اثری بود که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است نمایش «بنگاه تئاترال» اثر هادی مرزبان به زودی در این سالن نمایشی روی صحنه رود.»


مدیر تماشاخانه سنگلج در بخشی از صحبت‌هایش به برپایی جلسه نمایشنامه‌خوانی مجموعه آثار اسماعیل خلج اشاره کرد و بیان کرد: «اسماعیل خلج تاکنون در تماشاخانه سنگلج اجرایی نداشته اما قرار است مجموعه آثار وی از 31 خردادماه به مدت سه روز در قالب برنامه‌ای ویژه تحت عنوان «سنگلج با خلج» با بازی گلاب آدینه، مریم بوبانی، شادی صیادی نیا، اکبر رحمتی، مهدی میامی، مجید گیاهچی، محمد صدیق مهر و اسماعیل خلج نمایشنامه‌خوانی شود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در شب اول نمایشنامه «گلدونه خانم»، در شب دوم دو نمایشنامه «صغری دلاک» و «بابا شیرعلی» و در شب سوم بخش‌هایی از نمایشنامه‌های «داستان های ناتمام»،»هفت نمایشنامه کوتاه» و «جمعه کشی» خوانده شود.»


وی در ادامه سخنانش در اشاره به دیگر آثار نمایشی که تا پایان سال به اجرا در می‌آیند عنوان کرد: «اجرای نمایش «بنگاه تئاترال» شامل 45 تا 50 شب اجرا است که تا پیش از جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی ادامه خواهد داشت.»


وی اضافه کرد: «با به پایان رسیدن جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی، در نیمه دوم سال 1396 دو نمایش «مرگ دلقک‌ها» کاری از افشین زمانی و «کارنامه بندار بیدخش» اثر احسان ملکی اجرا کمی‌شود. همچنین در فصل جدید آثار تماشاخانه «میان رودخانه» اثر پیام عزیزی اجرا خواهد شد. در آبان‌ماه نیز «نوعی تضاد منافع» با کارگردانی فرهاد تجویدی و در آذر ماه و دی ماه سه نمایش «فلان و چنان حکومت خان جان...» به کارگردانی رضا شاهبداغی، نمایش «این مرگ فروشی است» به کارگردانی نادر نادرپور روی صحنه خواهد رفت. در ماه‌های پایانی سال نیز ضمن میزبانی از سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش «در مه بخوان» به کارگردانی مسعود طیبی به اجرا در می‌آید.


عابدی با بیان این‌که از نیمه دوم سال برنامه تئاتر از نگاه سنگلج را نیز برپا خواهد کرد گفت: «در میان دیگر برنامه‌های نمایشی تماشاخانه مجالس پرده‌خوانی و تعزیه است که در لابی برپا خواهند شد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته