دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 16:23

هشدار «عمار حکیم» درباره طرح تجزیه عراق

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز یکشنبه نسبت به هرگونه تلاش‌ برای تجزیه عراق هشدار داد و خواستار تدوین طرح جامع ملی و تضمین حقوق همه اقشار ملت در آن شد.
کد خبر : 18412

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، «عمار حکیم» امروز یکشنبه با بیان اینکه وحدت عراق اگر داوطلبانه باشد ارزشمند است، خواستار تقویت حس ملی‌گرایی و در اولویت قرار دادن حمایت از شهروندان شد.


وی بر ضرورت تدوین طرح جامع ملی و تضمین حقوق همه افراد در آن تاکید کرد به‌گونه‌ای که همه سربلند باشند و همچنین به کشورهای منطقه نسبت به امتداد یافتن تجزیه عراق به این کشورها هشدار داد.


حکیم با بیان اینکه فدرالیته براساس کاهش فشار بر قدرت مرکزی و در فضای آرام به وحدت خواهد انجامید، بر اهمیت قدرت مرکزی و اقلیم‌ها به‌طور همزمان تاکید کرد و افزود: مرجعیت سوپاپ اطمینان عراق است و این امر در همه چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه است، ثابت شده است.


وی تصریح کرد: دولت‌های نشأت گرفته از تجزیه عراق با چالش‌های داخلی و خارجی مواجه خواهند شد و در آن صورت همه حسرت عراق واحد را خواهند خورد و خواهند دید که اختلافات و چالش‌ها در داخل عراق واحد به مراتب ساده‌تر و کمتر از چالش‌ دولت‌هایی است که از تجزیه عراق به‌وجود خواهند آمد.


انتهای پیام/

برچسب ها: عمار حکیم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته