دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1396 - 13:25
وزیر ارتباطات:

انتقال فیبرنوری به یک میلیون نقطه در کشور/ انتخاب آبادان برای پایلوت فیبر نوری

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات اخیر مخابرات در رساندن فیبر نوری به منازل و محل کار ، تاکید کرد: نخستین استان برای این کار خوزستان و شهر آبادان بود و برای ادامه کار و انتقال فیبرنوری به یک میلیون نقطه تلاش می کنیم.
کد خبر : 182352

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در ابتدای ورود به استان خوزستان با حضور در منزل شهید حیاتیان نخستین لینک فیبر نوری آبادان را افتتاح کرد و در جمع خبرنگاران گفت : در این سفر دو افتتاح بزرگ داریم که یکی در منطقه ابادان و خرمشهر که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط شر‌کت مخابرات و اپراتور های تلفن همراه انجام شده است.


وی تصریح کرد : مرکز nix و گیت وی بین الملل اهواز را افتتاح می کنیم.


وی دلیل انتخاب منطقه آزاد اروند برای این طرح را ایجاد تحول بوسیله فیبر نوری در این منطقه اعلام کرد و افزود : امیدواریم با این حرکت یک گام برای ایجاد رضایت مردم برداریم.
واعظی به مسئله ریزگردها هم اشاره کرد و گفت : ما در دولت نسبت به ریزگردها دغدغه داریم و هر زمان خبری درباره ریزگردها می شنویم ، ناراحت هستیم و بودجه ای برای مبارزه با ریزگردها تصویب کردیم.


وی تاکید کرد: آنچه که مربوط به سرزمین ایران می شود قطعا در یک فاصله کوتاه با سرمایه گذاری برطرف می شود و بخش دیگر مربوط به کشور عراق می شود که در حال انجام مذاکرات هستیم که البته قول هایی هم داده شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.


وزیر افزود : تا زمان رفع مشکل ریزگردها تمام دستگاه های دولتی موظف هستند به توسعه حوزستان توجه جدی داشته باشند.


وی تصریح کرد : با مشارکت و همت بالایی که مردم خوزستان در انتخابات داشتند وظیفه این دولت و دولت دوازدهم را مضاعف می کند که بیشتر به مردم فهیم خوزستان خدمت کند.


واعظی تاکید کرد: آنچه که مربوط به سرزمین ایران می شود قطعا در یک فاصله کوتاه با سرمایه گذاری برطرف می شود و بخش دیگر مربوط به کشور عراق می شود که در حال انجام مذاکرات هستیم که البته قول هایی هم داده شده است و امیدواریم به نتیجه برسد.


وی اظهار کرد: تا زمان رفع مشکل ریزگردها تمام دستگاه های دولتی موظف هستند به توسعه حوزستان توجه جدی داشته باشند.


وزیر ارتباطات تصریح کرد: با مشارکت و همت بالایی که مردم خوزستان در انتخابات داشتند وظیفه این دولت و دولت دوازدهم را مضاعف می کند که بیشتر به مردم فهیم خوزستان خدمت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته