دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1395 - 14:20

هوش مصنوعی فیس‌بوک کاربران آسیب‌پذیر را شناسایی می‌کند

شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفته است که در تغییراتی جدید، با به کار گرفتن هوش مصنوعی، سعی دارد آن دسته از کاربران خود را که ممکن است قصد خودکشی داشته باشد، شناسایی کند و شرایط را برای ارائه خدمات مشاوره به آنها فراهم سازد.
کد خبر : 163331

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، گزارش شده است که با تغییرات جدید، الگوریتم فیس‌بوک، نشانه‌های هشداردهنده در پست‌های کاربران و کامنت (پاسخ) دوستانشان به این پست‌ها را شناسایی می‌کند و به یک گروه ویژه درباره محتوای احتمالی آنها هشدار می‌دهد.


فیس‌بوک پس از تایید گروه ویژه بازبینی، با کسانی که احتمال دارد در شرایطی باشند که به خودشان آسیب بزنند، تماس می‌گیرد تا به آنها راه‌هایی را برای کمک گرفتن و دریافت مشاوره پیشنهاد کند.


فیس‌بوک می‌گوید که الگوریتم مورد استفاده‌اش، پیام‌هایی را که متضمن خودکشی یک کاربر هستند، شناسایی می‌کند. این، اولین‌باری است که فناوری هوش مصنوعی برای بازبینی پیام‌ها در فیس‌بوک استفاده می‌شود.


مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، به تازگی اعلام کرد که امیدوار است با استفاده از الگوریتم‌های مختلف، پست‌ها و پیام‌های افراد تروریست و دیگر موضوع‌های نگران‌کننده شناسایی شوند.


فیس‌بوک همچنین اعلام کرده است که تمهیدات جدیدی برای کاهش رفتارهای خودکشی‌گرایانه در ابزار پخش زنده فیس‌بوک در پیش می‌گیرد. از جمله با چند سازمان فعال در زمینه سلامت روان در ارتباط است تا در اقدامی مشترک با آنها، کاربران آسیب‌پذیر خود را از طریق پیام‌گیر (مسنجر) فیس‌بوک در تماس با نیروهای مشاور و امدادگر قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته