دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
افشین علاء*

پیشنهادی به دولت ایران درباره مواجهه با اقدام خصمانه آمریکا

کد خبر : 155244

ظاهرا دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مقابله به مثل کند. آیا این برازنده دولت و ملت مسلمان و متمدن ماست؟ در شرایطی که نظام سلطه به دست خود حیثیت و هیمنه ظاهری اش را به چالش کشیده و خشم جهانیان از جمله ملت آمریکا را برانگیخته است، دیگر چه نیازی به مقابله به مثل؟! آیا راه مقابله با اقدامی دیوانه وار، تکرار همان اقدام است؟!


من فکر می‌کنم اتفاقا دولت ایران باید با استفاده از فرصت به دست آمده، تسهیلاتی را نیز برای مسافرت شهروندان آمریکایی به کشورمان فراهم کند. امروز ترامپ بهترین فرصت را برای پاتک تبلیغاتی ما به اردوگاه تهاجمات ضد ایرانی فراهم کرده است.


ما ملتی هستیم که بی منطق‌ترین و خونخوارترین مهاجمان تاریخ را در تاریخ و فرهنگ کهن خود هضم کرده‌ایم و حتی در مقاطعی از آنان مبلغانی برای آئین، هنر و تمدن خود ساخته‌ایم. امروز هم دربرابر تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی غرب به ویژه دولت آمریکا می‌توانیم شهروندان آن کشور را که سال‌هاست زیر بمباران تبلیغات مسموم غربی‌ها تصور غلطی از ایران دارند، به مشاهده جلوه‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگ و تاریخ وطن پرافتحار و مظلوم‌مان دعوت کنیم. این اقدام، ضمن آن که رسوا کننده ادعاهای پوچ سردمداران نظام سلطه خواهد بود، تصویری واقعی‌تر و برازنده‌تر از این ملت و این آب و خاک به جهانیان ارائه خواهد داد.


دولت جمهوری اسلامی ایران باید ضمن حفظ اقتدار و مواضع عزتمندانه خود در برابر هیأت حاکمه مستبد و رو به انحطاط آمریکا افق‌های تازه‌ای را پیش روی افکار عمومی و ملت این کشور قرار دهد. البته نقش نخبگان، روشنفکران، هنرمندان و دانشگاهیان نیز در ایجاد فضای تبادلات فرهنگی بین دو ملت نباید نادیده گرفته شود. کوتاه سخن آن که از کنار فرصت به دست آمده از اقدام جنون‌آمیز ترامپ نباید به سادگی، با بی‌تفاوتی یا با اقدامات مشابه و غیر قابل توجیه گذشت.



* شاعر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته