دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 12:32
برای نخستین بار در کشور و به وسیله دانشجوی واحد علوم و تحقیقات صورت گرفت

تحلیل توزیع پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از سیاست‌های آمایش سرزمین

خبرگزاری آنا: دانشجوی واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در کشور کلیه پروزه‌های حمل و نقل عمرانی را بررسی و تحلیل کرد.
کد خبر : 15

به گزارش خبرگزاری آنا، مصطفی امیری، دانشجوی کار‌شناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت در رابطه با طرح پژوهشی خود گفت: اهمیت حمل و نقل جاده‌ای به دلیل سهم 95 درصدی در جابجایی کالا و مسافر در کشور، انعطاف پذیری، ارزانی، پوشش سراسری، گسترهٔ وسیع فعالیت در کشور و تاثیر گذاری آن بر رشد و توسعه سایر بخشهای اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که در این مورد، مطالعه بیشتری صورت گیرد و در جهت پیشرفت حمل و نقل گامی موثر برداشته شود.


وی ادامه داد: در این پژوهش که در قالب پایان نامه صورت گرفته، بر آمایش کشوری تأکید شده است و با این آمایش سرزمین می‌توان از یک جهت، بی‌تعادلی‌ها و از سویی مزیت‌هایی را که قادر به ایجاد رشدهای تزایدی و انفجاری هستند را از بین برد.


امیری با اشاره به اینکه در این پژوهش کلیه پروژه‌های عمرانی حمل و نقل استان‌های کشور مورد مطالعه قرار گرفته است، افزود: مناطق مناسب، متوسط و بحرانی از سه منظر شاخص‌های برخورداری، توسعه و توسعه حمل و نقل جاده‌ای در راه‌های کشور (بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی، راه فرعی و نیز از لحاظ تقسیم بندی مناطق) بررسی شد.


این دانشجوی کار‌شناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات با بیان این مطلب که در جهت پیشرفت همه جانبه و یکسان نمودن کشور، موضوع حمل و نقل نقش مهمی دارد، گفت: توجه به مسایل مربوط به حمل و نقل، باعث پیشرفت کشور از لحاظ اقتصادی، از ترانزیتی، نظامی، انتظامی و... می‌شود.


لازم به ذکر است، این پژوهش به راهنماییدکتر مهدی روانشادنیا عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات ومشاوره دکتر محمد باقر نوبخت حقیقی صورت گرفته است.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته