دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 14:37

اعتراض به انفعال اروپا در بحران مهاجرت در لندن

صدها نفر در اعتراض به انفعال سران کشورهای اروپا در مقابل بحران مهاجران در آب‌های مدیترانه دست به اعتراض زدند.
کد خبر : 14561

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از اسپاتنیک، شهر لندن روز جمعه شاهد تظاهرات چند صد نفره شهروندان این شهر در اعتراض به انفعال مقامات کشورهای اروپایی برای حل بحران مهاجران در آب‌های مدیترانه بود.


مردم معترض به سوی میدان پارلمان لندن حرکت کرده و به نشانه اعتراض با در دست داشتن گل‌های زرد روی زمین دراز کشیدند و راه‌های منتهی به میدان را مسدود کردند.


روز گذشته دومین روزی بود که مردم انگلیس در اعتراض به انفعال کشورهای اروپایی در خصوص بحران مهاجران در آب‌های مدیترانه تظاهرات می‌کنند. تظاهرکنندگان پرچم‌هایی با این شعار در دست داشتند با این مضمون که:«از مردم محافظت کنید نه از مرزها»


تظاهرات روز جمعه نیز یک روز پس از آن برگزار شد که مقامات سازمان ملل با برقرای نشستی اضطراری در بروکسل به بررسی بحران مهاجران در آب‌های دریای مدیترانه پرداختند


این نشست اضطراری در پی فاجعه واژگونی یک شناور حامل چند صد مهاجر که قصد داشتند خود را به ایتالیا برسانند، تشکیل شد. در پی این اتفاق، که از آن به عنوان بزرگترین تراژدی مدیترانه نام برده می‌شود بیش از 850 مهاجر جان خود را از دست دادند.


بیش از 100 کودک و 150 زن نیز در بین غرق شدگان بودند.


روز پنج شنبه نیز «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد که این کشور آمادگی کمک به عملیات‌های نجات و تفحص در آب‌های مدیترانه را دارد اما مشروط بر آنکه مهاجران به نزدیک‌ترین کشور مانند ایتالیا فرستاده شوند و انگلیس مسئولیت پناه دادن به آنها را نداشته باشد.


سازمان ملل اعلام کرده‌است از ابتدای سال 2015 تا به حال بیش از 1727 پناهجو در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته