دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 11:59

طراحی ربات انسان‌نمایی که حالت چهره را می‌خواند و واکنش نشان می‌دهد + ویدئو

شرکت «هنسون رباتیکز» یک ربات انسان‌نما طراحی کرده است که با افراد دیگر ارتباط چشمی برقرار و با آنها صحبت می‌کند. جالب‌تر از همه حالت چهره‌ای است که این ربات در زمان تعامل با انسان از خود نشان می‌دهد.
کد خبر : 13980

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از CNet، شرکت هنسون ربات‌های انسان‌نمای متعددی را تاکنون طراحی کرده است که وجه مشترک و خارق‌العاده همه آنها، پوست بسیار ظریف و کاملا واقعی است که ربات به کمک آن می‌تواند صورت خود را حرکت دهد و حالتی بسیار نزدیک به حالت صورت انسان‌ در موقعیت‌های مناسب به خود بگیرد.


«هن» جدیدترین عضو خانواده ربات‌های شرکت هنسون است که چندی پیش نیز در نمایشگاه وسایل الکترونیکی منابع جهانی در هنگ‌کنگ به نمایش گذاشته شد. صورت بسیار دقیق و واقعی این ربات، روی بدنی شفاف و شیشه‌ای قرار دارد و بازدیدکنندگان این نمایشگاه به آسانی نحوه حرکت این ربات را به چشم دیدند.



این ربات با نرم‌افزار تشخیص الگویی برنامه‌ریزی‌شده و به همراه دوربین‌های متعددی که در چشم‌ها و قفسه سینه‌اش تعبیه شده است، به آسانی با افرادی که جلویش ظاهر می‌شوند، تعامل می‌کند.


هن در واقع، چشم‌های افراد را شناسایی می‌کند و با آنها ارتباط چشمی برقرار می‌کند و با تغییر حالت از جمله حرکت لب‌ها، چشم‌ها و ابرو با آنها صحبت می‌کند.


گ 40 موتور در زیر پوست صورت این ربات قرار گرفته است تا حالتی کاملا طبیعی به آن بدهد.



علاوه بر این، نرم‌افزار تشخیص ویدئو به هن امکان می‌دهد که مکالمه‌ای کاملا راحت با مردم داشته باشد و بدون مکث و خیلی روان صحبت می‌کند.


مهندسان سازنده هن امیدوارند که با پیشبرد رابط کاربری این ربات، از آن برای کارهایی چون پذیرش بیمارستان‌ها یا هتل‌ها یا موزه‌ها و حتی به عنوان راهنمای تور مورد استفاده قرار دهند. همچنین آنها معتقدند که هن می‌تواند در بخش آموزش دانش‌آموزان و حتی آموزش پزشکی کاربرد داشته باشد.


مترجم: نسترن صائبی




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته