دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یاداشت کامبیزنوروزی درباره نمایش «ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی»

کامبیزنوروزی(حقوقدان) درباره نمایش «ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی» یادداشتی منتشر کرد.
کد خبر : 136737

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در متن این یادداشت آمده است:


«اولین ویژگی این نمایش سادگی آن است. طراحی صحنه ساده است به گونه‌ای که صحنه در اختیار قصه است. طراحی لباس و گریم ساده است. حتی نمایشنامه نوعی روایت ساده وکلاسیک است و این سادگی بیشتر در خدمت قصه قرار می گیرد. در این نمایش از پیچیدگی هایی که در کار تئاتر هست خبری نیست و همه چیز دراین نمایش در خدمت آن چیزی است که در پایان نمایش اتفاق می افتد.


در این نمایش عنصر اصلی درام یا تضاد اصلی درام در لایه بیرونی روایت ،تضاد هویتی و مذهبی است که با سیاست هم بسیار آمیخته شده است ولی در نهایت یک پایان بندی ساده را به همراه دارد که من به شخصه این را دوست داشتم ،چون بدون اینکه وارد یک حوزه شعاری بشود یک عنصر هویتی برتری رامطرح می کندکه آن هم هویت انسانی است که در واقعیت هم همین عنصر انسانی است که اختلافات مذهبی را حل می کند.


دراین اثر کارگردان با استفاده از ویدیو پروژکشن خیلی از بازی های ذهنی و پیچیدگی هایی که می توانسته در بازی ها و اجرا باشد راکم کرده است .من دوست داشتم که با بیشتر کردن یک سری بازی های ذهنی و یک سری تغییرات در طراحی صحنه بیشتر مخاطب رابا مسئله درگیر کند .


موضوعی که به آن پرداخته شده موضوع روز جامعه ی ماست و داستان دقیقاً روی لبه تیغ اختلافات و تضا دها حرکت می کند و نمایش به طرز صحیح به این موضوع پرداخته چون می توانست با یک پایان بندی غلط به راحتی به یک نمایش عوامانه تبدیل شود ولی با یک شیوه پایان بندی درست و هوشمندانه و طرح درست مسئله تبدیل به یک نمایش تامل برانگیز، جالب و دوست داشتنی شده است.»


نمایش «ابوبکر محمدی ، فاطمه محمدی» به کارگردانی جلال تجنگی هر روز ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به رزرو و یا پیشخرید بلیت اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته