دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برادرکشی برای دفاع از مادر/ مقتول، مادرش را به خاطر آماده نبودن غذا کتک زده بود!

پسری که مادرش را به خاطر «آماده نبودن غذا» کتک زده بود، به دست برادر بزرگ‌ترش به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده با اعلام رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم، وارد مرحله تازه‌ای شده است.
کد خبر : 122512

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از اعتماد، ٢٨ خرداد پارسال ماموران کلانتری ١٤٤ تهرانپارس از وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به مرگ در خیابان احسان خاک سفید باخبر و به محل اعزام شدند. درگیری بین دو برادر جوان اتفاق افتاده بود و یکی از آنها با ضربه چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده بود.


همزمان با تشکیل پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» در پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای رسیدگی به حادثه، پسرعموی مقتول که شاهد درگیری بود به کارآگاهان گفت: «ظهر بود. در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای داد و فریادی آشنا از کوچه شنیدم. سریع خودم را به محل درگیری رساندم و دیدم سعید و احمد (دو برادر) با هم دست به یقه شده‌اند و درگیری‌شان بالا گرفته است. خواستم آنها را از هم جدا کنم اما ناگهان سعید با چاقو ضربه‌ای به پهلوی احمد زد و او روی زمین افتاد. لحظه‌ای از فرار سعید نگذشته بود که با اورژانس تماس گرفتیم و احمد را به بیمارستان رساندیم اما او پس از چند ساعت به دلیل خونریزی شدید فوت کرد.»
اظهارات پسرعموی مقتول نشان می‌داد که دو برادر به دلیل اختلافات خانوادگی با یکدیگر درگیر شده‌اند. به این ترتیب مادر مقتول به کلانتری احضار شد و مورد تحقیق قرار گرفت. او پرده از راز درگیری برداشت و گفت: «احمد پسری عصبانی بود و همیشه سر مسائل مختلف مرا کتک می‌زد. وقتی آن روز از بیرون برگشت از من خواست غذایش را برایش ببرم اما ناهار آماده نبود. وقتی این را شنید، عصبانی شد و با لیوان به سرم زد. چند ساعت بعد، برادر بزرگ‌ترش سعید از ماجرا باخبر شد و خودش را به خانه رساند. احمد را با خود به بیرون برد و سرکوچه با چاقو کشت.»
در حالی که با ثبت اظهارات خانواده مقتول، دستگیری عامل قتل به جریان افتاده بود، متهم با مراجعه به کلانتری خود را معرفی کرد و با اعتراف به قتل گفت: «روز حادثه بیرون بودم که متوجه شدم برادرم بار دیگر با مادرم دعوا کرده و او را کتک زده است. قبلا هم این رفتار از او سر زده بود و این موضوع خیلی مرا عصبانی کرد. سریع به خانه مادرم رفتم و با احمد درگیر شدم. او را به کوچه کشاندم و مورد ضرب و شتم قرار دادم. وقتی درگیری مان بالا گرفت با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بودم ضربه‌ای به پهلویش زدم. او خونریزی کرد و من هم از ترس فرار کردم. چند ساعت بعد از آشنایانم شنیدم که در بیمارستان جان خود را از دست داده است، برای همین به کلانتری آمدم تا خودم را معرفی کنم.»
با ثبت اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده با موضوع «قتل عمد» صادر و برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. مادر قاتل و مقتول پیش از این با مراجعه به دادگاه رضایت بی‌قید و شرط خود از متهم را اعلام کرده و گفته است: «من و همسرم هیچ شکایتی از سعید ندارم و تنها خواسته‌ام از قضات این است که هرچه سریع‌تر او را آزاد کنند. » سعید نیز با اعلام اینکه همسرش پا به ماه است، خواستار تخفیف در قرار مجرمیتش شد. قرار است در روزهای آینده به این پرونده رسیدگی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته