دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 13:09
در نطق میان دستور

زاکانی: وظیفه ما حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایرانی است، گفت: آرزومندیم این مذاکرات با حفظ منافع ملی و دستاوردهای دانشمندان این مرز و بوم به نتیجه برسد.
کد خبر : 12243

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز -یکشنبه 23 فرودین- مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری امسال اظهار کرد: در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی شاهد لحظات حساس و سرنوشت‌سازی هستیم که تفرقه و دو دستگی در داخل کشور و اشتباه محاسباتی، آسیب‌ها و خطرات زیادی متوجه انقلاب اسلامی و ایران خواهد کرد.


نماینده تهران در ادامه به بیانیه سوئیس اشاره کرد و افزود: مذاکرات در مسائل فناوری هسته‌ای لحظات سرنوشت‌ساز و بسیار حساسی را پشت سر می‌گذارد که ما آرزومندیم این مذاکرات با حفظ منافع ملی و دستاوردهای دانشمندان این مرز و بوم به نتیجه برسد.


وی ادامه داد: در این مقطع حساس و بعد از شنیدن صحبت‌های تیم مذاکره‌کننده در کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی، سؤالات بسیاری در اذهان ما موج می‌زند که لازم است که تیم مذاکره‌کننده نسبت به ابعاد آن ذهن نمایندگان را روشن کند.


زاکانی با بیان اینکه معتقدیم خطوط قرمز بسیار مهمی وجود دارد که باید همگان به خصوص تیم مذاکره کننده آن‌ها را رعایت کنند، گفت: هیچ توافقی نباید عزت و شرف مردم، الگو و نمونه ایران اسلامی را مخدوش سازد و امنیت، استقلال، پیشرفت و آینده درخشان ایران را نادیده بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس، افزود: توجه به رفع مشکلات مردم و عنایت به آینده فرزندان این کشور و دقت در افق پیش رو در راستای ائتلای اسلام، ضرورتی انکارناپذیر است که باید مورد نظر مذاکره‌کنندگان و دولت قرار گیرد.


وی توجه به ارشادهای رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به توافق مطلوب را حیاتی دانست و تاکید کرد: باید به شعار بسنده نکرد و در عمل از آن تبعیت نمود. ندیدن منافع ملی، جناحی و سیاسی کردن پرونده هسته‌ای، نگاه انتخاباتی به امر حیاتی و مهم فناوری هسته‌ای و اصل توافق را فراتر از درستی و محتوای توافق دیدن، خیانتی غیرقابل گذشت است. همچنان که تفاسیر نادرست خوشبینانه و یا بدبینانه افراطی مردود و مانع از رسیدن به حق مسلم ملت ایران است.


زاکانی افزود: ایجاد دوگانگی و تفرقه در جامعه از یک سو و از سوی دیگر تخطئه منتقدین و متهم کردن آنان به مبهم گویی و کلی گویی پیرامون سوالات شفاف و کارشناسی نقادان مسیر توافق و بیانیه سوییس خطایی نابخشودنی است.


وی در عین حال تأکید کرد: دستاوردهای موجود هسته‌ای کشور و تلاش دانشمندان این مرز و بوم در رسیدن به دانش فنی و تولید مواد غنی شده در ایران موهبتی الهی و کار فوق‌العاده مهم و بزرگی است که باید قدر آن را دانست و داشته‌های موجود را تخریب نکرد.


نماینده تهران در مجلس، در ادامه با ظالمانه خواندن تحریم‌ها یادآور شد: باید توجه کرد که ابتدا همه تحریم‌ها برداشته شود و ثانیا هیچ الزامی فراتر از ان.پی.تی پذیرفته نشود تا مرزهای امنیت، استقلال و آینده این کشور تضمین گردد.


وی تاکید کرد: در هیچ مذاکره‌ای فراتر از موضوع هسته‌ای نباید اجازه مداخله و مذاکره داد و یا نباید دشمن به ویژه شیطان بزرگ که جز خیانت و جنایت در حق مستضعفین و مسلمین به ویژه درخصوص ایران انجام نداده است خوشبین بود. باید غرور ملی را حفظ کرد.


زاکانی اظهار امیدواری کرد: باید همه باهم کمک کنیم که با همدلی و همزبانی یک توافق خوب و مورد پسند خدای بزرگ و ملت، شاهد باشیم.


وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، یادآور شد: بیش از دو هفته است که شاهد تهاجم ظالمانه و صهیونیست‌مابانه در یمن هستیم که با کشتن کودکان و زنان مظلوم و حمله به مردم بی دفاع آزاده یمن حرص و کینه شکست‌های خود را در غزه، لبنان، سوریه و عراق جبران کرده و تلاش می‌کنند استبداد و خودکامگی را به ملتی آزاده تحمیل کنند.


نماینده تهران در مجلس به تعرض عوامل سعودی به زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: چند روز است که از عمل شنیع دو مأمور فرودگاه جده می‌گذرد که حکایت از اوج رذالت و سقوط اخلاقی منادیان اسلام آمریکایی دارد، هیچ چیز جز عذرخواهی رسمی عربستان و اشد مجازات خاطیان و اصلاح رویه غلط وهابیون در تفرقه‌افکنی بین برادران شیعه و سنی در سراسر جهان مورد پذیرش نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته