دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 10:48

ادعای عربستان: مدارکی دال بر آموزش جنبش «انصارالله» به‌وسیله ایران وجود دارد

سخنگوی رسمی عملیات «طوفان قاطعیت» در گزارش امروز چهارشنبه خود درباره عملیات جاری در یمن، مدعی شد مدارکی دال بر آموزش نظامی جنبش «انصارالله» به‌وسیله ایران و حزب‌الله لبنان وجود دارد.
کد خبر : 11518

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: سرتیپ «احمد عسیری» سخنگوی رسمی عملیات «طوفان قاطعیت» از بمباران اتاق عملیات نیروهای وابسته به «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن در پادگان «ریمه حمید» خبر داد.


براساس این گزارش، بنا به‌گفته «عسیری»، هدف از انجام عملیات «طوفان قاطعیت» منزوی‌کردن نیروهای جنبش «انصارالله» در داخل عدن است تا از حملات آن‌ها به مواضع وابسته به «منصور هادی» و نهادهای دولتی جلوگیری شود.


وی تاکید کرد که اوضاع در عدن تحت کنترل است و اقدامات نیروهای جنبش «انصارالله» در این شهر رفته‌رفته تنها به انجام اعمال تخریبی محدود می‌شود.


سخنگوی ائتلاف عربی افزود: ایران و عوامل حزب‌الله لبنان افراد مسلح حوثی (انصارالله) را آموزش می‌دهند و تاکنون میزان زیادی سلاح در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران برای هدایت جنگنده‌ها به حوثی‌ها آموزش لازم را داده است.


وی گفت: شمار اعضای وابسته به تشکیلات حوثی (انصارالله) روز به روز کمتر می‌شود و آن‌ها در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برند و سازماندهی خود را از دست داده‌اند.


سخنگوی عملیات «طوفان قاطعیت» که در ریاض به‌سر می‌برد، تصریح کرد: اقدامات لازم برای صدور مجوز با هدف ورود کشتی‌های صلیب سرخ به بندر عدن صورت گرفته است و نیروهای ائتلاف به تماس‌های خود با سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی و کشورهایی که مایل به تخلیه شهروندان خود هستند ادامه می‌دهد.


سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی تاکید کرد که مرزهای جنوبی کشور عربستان به‌دنبال حضور نیروهای زمینی و مرزبانان در امن و امان است.


این ادعای طرف‌های سعودی در حالی است که ایران همواره دخالت در تحولات یمن را تکذیب کرده و نسبت به آتش‌افروزی عربستان در منطقه هشدار داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته