دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1395 - 13:57
نشست مشاوره تحصیلی در واحد قزوین برگزار شد

موسی‌خانی: دانشجویان درانتخاب رشته به مسایل حاشیه‌ای توجه نکنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: «دانشجویان در تصمیم‌گیری برای انتخاب رشته به مسایل حاشیه‌ای مانند دوری مسیر، بعد جغرافیایی، میزان درآمد در آینده و مسایلی از این دست توجه نکنند.»
کد خبر : 111616

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با توجه به اعلام نتایج اولیه کنکور و لزوم انتخاب رشته صحیح، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در راستای یاری رساندن به دانشجویان جدید و خانواده‌هایشان، جلسه مشاوره رایگان تحصیلی و آشنایی خانواده‌ها با این واحد را برگزار کرد.


دکتر مرتضی موسی‌خانی در این جلسه که با استقبال پرشور خانواده‌ها همراه بود، با توجه به تاریخچه و افتخارهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: «توصیه اول ما به دانشجویان این است که در تصمیم‌گیری برای انتخاب رشته به مسایل حاشیه‌ای مانند دوری مسیر، بعد جغرافیایی، میزان درآمد در آینده و مسایلی از این دست توجه نکنند و در مسیری گام بردارند که برای جامعه و انسان‌ها مفید باشند، چرا که همه چیز ثروت و کسب درآمد نیست.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و کارآفرین برتر کشور درباره مقصود بنیادین انسان‌ها، گفت: «ما به دنیا آمده‌ایم که اثر وجودی برجای بگذاریم. شرکت‌های آرمانی به فراتر از سود فکر می‌کنند و هدف شان تسخیر قلب افراد است، انسان‌های موفق به دنبال اثرگذاری برای بشریت هستند.»


وی با تاکید بر تلاش و پشتکار در زندگی، گفت: «همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند، باید اعتقاد داشته باشیم که می‌توانیم. رمز موفقیت، خودباوری است.»



رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران تصریح کرد: «ما باید به «چرا» فکر کنیم، نه به «چگونه»، آن‌هایی که به دنبال چرا هستند، مقصود و هدف دارند، پرسش‌هایی همچون چرا به دنیا آمده ایم؟ چرا درس خواندیم؟ چرا دانشگاه آمدیم؟ چرا زندگی می‌کنیم؟ اگر این چرایی جمع شود، می‌شود غایت و هدف نهایی از زندگی که قطعا تنها ثروت و شهرت نیست. ما باید بدانیم که هدف از آفرینش چیست، باید بدانیم که برای یک غایت نهایی زندگی می‌کنیم.»


موسی‌خانی با یادآوری زندگی‌نامه و سرگذشت بسیاری از دانشمندان و مخترعان جهان، گفت: «این نوابغ هر کدام اثری از خود برجا گذاشته‌اند و قطعا هدف آن‌ها خدمت به بشریت بوده نه ثبت یک اختراع. ما باید از آنان الگو بگیریم و به دنبال خلق یک اثر وجودی باشیم.»


این مسئول دانشگاهی گفت: «پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بهترین مردم، سودمندترین آن‌ها است و می‌فرمایند بهترین مردم، دانشمندان هستند.»



رئیس واحد قزوین با توجه به حضور بسیاری از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مراتب بزرگ کشور، دانشگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ جهان خطاب به دانشجویان اظهار کرد: «شما عزیزان نیز می‌توانید موفق باشید و تا اینجا هم نشان دادید که انسان‌های بزرگی هستید.»


در ادامه ی این مراسم موسی خانی به سوالات حاضران پاسخ داد و سپس میهمانان با حضور در دانشکده برق و شرکت در کارگروه‌های تخصصی، اطلاعات لازم درباره رشته مورد علاقه خود را کسب کردند.


همچنین، پذیرفته شدگان کنکور و خانواده‌هایشان با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از نزدیک با امکانات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه آشنا شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته