دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1394 - 15:16
رویدادی علمی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان

رقابت بزرگان علم رباتیک جهان در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان با برپایی این رویداد بزرگ علمی در روزهای آینده برگزار می شود.
کد خبر : 10954

به گزارش خبرنگار آنا، مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در زمره معتبرترین مسابقات شناخته شده رباتیک در جهان است که مجوز آن از سوی فدراسیون جهانی روبوکاپ در غرب آسیا و خاورمیانه به کمیته ملی روبوکاپ جمهوری اسلامی اعطا شده است.


این مسابقات از سال 1385 هرساله به طور مستمر در ایران برگزار می­ شود. نگاه اجمالی به تعداد تیم های شرکت کننده در دوره های پیشین موید این نکته است که مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران دارای جایگاه ویژه ای نزد پژوهشگران و دانشمندان ایران جهان است؛ به طوری که تاکنون بیش از 3000 تیم داخلی و 260 تیم خارجی از کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، برزیل، مکزیک، ژاپن، چین، تایلند، هند، پاکستان و امارات در قالب تیم های دانش آموزی، دانشجویی و پژوهشی در آن شرکت داشته اند.


واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در این مسابقات حضور دارند.


در این مسابقات که هر سال به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کمیته ملی ربوکاپ ایران با شرکت گسترده تیم های داخلی و خارجی برگزار می شود، بزرگان علم رباتیک جهان به رقابت با یکدیگر می پردازند.


با نزدیک شدن به آغاز این مسابقات، تیم های اجرایی با تجهیز سالن های محل مسابقات، شرایط را برای برگزاری بزرگترین رویداد رباتیک خاورمیانه مهیا می کنند.


بر اساس این گزارش، دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از ۱۸ تا ۲۱ فروردین جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. آیین گشایش این مسابقات و مرحله مقدماتی رقابت‌ تیم‌های شرکت کننده و آمادگی برای رقابت‌های اصلی ۱۸ فروردین با حضور مقامات کشوری آغاز خواهد شد.


در این دوره از مسابقات از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخش خودروهای الکتریکی، خورشیدی هاوین ۲ و موتورهای الکتریکی و خودرو ۲نفره کوآدرو نیز رونمایی می شود. مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، ۲۱ فروردین همزمان با اعلام نتایج پایانی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پایان خواهد یافت.


شرکت کننده‌ها در این مسابقات در لیگ‌های مختلف به رقابت با همدیگر مشغول می‌شوند از جمله این لیگ‌ها می‌توان از لیگ‌های مختلف بخش امداد، لیگ ربات‌های خانگی، لیگ ربات‌های صنعتی، لیگ ربات‌های پرنده، لیگ ربات‌های زیر دریایی، لیگ‌های مختلف بخش مین‌یاب، بخش‌های دانش‌آموزی و نمایشی و در نهایت محبوب‌ترین و حساس‌ترین لیگ‌ها در اکثر مسابقه‌های روبوکاپ یعنی لیگ‌های بخش فوتبال روبوکاپ نام برد.


در تیم‌های ایرانی هر ساله تیم MRL از دانشگاه آزاد قزوین یکی از قدرت‌های اصلی در اکثر لیگ‌ها محسوب می‌شود. به عنوان دیگر تیم‌های مدعی هم می‌توان از تیم‌های دانشگاه تگزاس در آستین در لیگ شبیه‌ساز سه‌بعدی، دانشگاه ژجیانگ چین در لیگ ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک، دانشگاه صنعتی آیندهون هلند و واتر از دانشگاه علمی صنعتی پکن در لیگ ربات‌های فوتبالیست سایز متوسط و همچنین هکتور دارمستاد از دانشگاه صنعتی دارمستاد آلمان در لیگ ربات‌های امدادگر نام برد.



برنامه های دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 به شرح زیر است:


17فروردین 1394: نشست رسانه ای و ارائه آمار و اطلاعات توسط دکتر مرتضی موسی خانی رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران ساعت 11 نمایشگاه بین المللی تهران جنب سالن 8 و 9 ستاد اجرایی


18 فروردین 1394: آیین گشایش مسابقات با حضور مقامات کشوری، مرحله مقدماتی رقابت های تیم های شرکت کننده و آمادگی برای رقابت های اصلی ساعت 9- 10


18 فروردین 1394: نمایش دست‌آوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخش خودروهای الکتریکی، خورشیدی هاوین 2 و موتورهای الکتریکی و خودوری دو نفره کوآدرو به همراه مراحل ابتدایی مسابقات


21 فروردین 1394: مرحله نهایی مسابقات، مراسم اختتامیه ساعت 18 بعد از ظهر و اعلام نتایج،سالن میلاد نمایشگاه بین المللی.


دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2015 از 18 تا 21 فروردین ماه سال 94 در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با حمایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، بانک صادرات ایران، استانداری قزوین، بانک پاسارگاد، شهرداری تهران، شرکت واگن سازی، بانک ملت، شهرداری قزوین، شهرداری مشهد، هتل پارسیان آزادی، شرکت دی.جی کالا، بانک ملی ایران، شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، فروشگاه اینترنتی کافه بازار و شرکت رهنما در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته