پنجشنبه  02  خرداد  1398
پنجشنبه , 26 اردیبهشت 1398 ساعت 18:49

ضابط تشریح کرد:

راهکارهایی برای تقویت ارتباطات برون‌سازمانی در روابط‌عمومی‌ها

عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی یزد راهکارهای ایجاد و تقویت ارتباطات برون‌سازمانی در روابط‌عمومی‌های دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، شادی ضابط ظهر امروز در مراسمی به‌مناسبت روز روابط عمومی در جمع مسئول و همکاران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد:‌ روابط عمومی به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که گروه‌های مختلف نظیر سازمان‌ها، اصناف، احزاب سیاسی یا دولت‌ها و ... از آن استفاده و درباره فعالیت‌های خود اطلاع‌رسانی می‌کنند تا چهره سازمان خود را بهتر و مشتری جلب کنند و روابط درونی سازمانی را نیز بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های روابط عمومی به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم می‌شود، افزود: ارتباطات درون‌سازمانی برای برقراری، گسترش و بهبود فضای اعتماد، دوستی و انسجام بین اعضای مختلف سازمان یا نهاد است. در عین حال روابط عمومی باید تلاش کند تا در حین انجام این وظایف فرهنگ آن سازمان را گسترش دهد و انگیزه کارکنان را بالا ببرد.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت:‌ ارتباطات برون‌سازمانی در راستای توسعه رابطه نهاد یا سازمان با مخاطبان مختلف اعم از مشتریان، نمایندگان مردم(شورای شهر، مجلس و ...)، رسانه‌ها و نظایر آن است. نقش مهم دیگر روابط عمومی که برای سازمان‌هایی مثل دانشگاه آزاد هم خیلی حیاتی بوده خلق و بالابردن سرمایه همدلی و تقویت تصویر مثبت سازمان است.

ضابط درباره راهکارهای ایجاد و تقویت ارتباطات برون‌سازمانی در روابط‌عمومی‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: به شکل‌های مختلف می‌توان این مهم را انجام داد، به‌عنوان نمونه می‌توان از فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، خیریه‌ای یا دعوت به جشن‌ها و مسابقات،‌ رابطه نزدیک با رسانه‌ها و حفظ رابطه مداوم و منظم با آنها برای بهترکردن تصویر دانشگاه آزاد نزد جوانان متقاضی ادامه تحصیل نام برد.

وی تصریح کرد:‌ اطلاع‌رسانی منظم به مخاطبان یا شخصیت‌های مشخص به شکل محتواهای دیجیتال از طریق راه‌های ارتباطی اینترنتی مثل صفحه اینستاگرام، کانال‌ها یا ایمیل و نظایر آن، استفاده از اشکال مختلف تبلیغ، مانند بنر، پیامک، تراکت، دعوت دانش‌آموزان به بازدید از دانشگاه، برگزاری نمایشگاه، نمایش، مسابقه و نظایر آن در داخل دانشگاه و دعوت عموم مردم برای بازدید، اسپانسرینگ فعالیت‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نظایر آن از دیگر اقدامات روابط عمومی‌های دانشگاه آزاد است.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در زمینه ارتباطات درون‌سازمانی اظهار کرد: این ارتباطات به چهار دسته عمودی صعودی، عمودی نزولی، افقی و مورب تقسیم می‌شود و روابط عمومی موظف است راه‌های ارتباطی این موارد را فراهم کند.

ضابط بیان کرد: در ارتباطات عمودی صعودی، کارکنان نکات، شکایات، مشکلات و مسائل خود را با مسئولان در میان می‌گذارند. این امر برای انجام وظیفه بهتر و بالابردن راندمان کار مفید بوده و در  ارتباطات عمودی نزولی اطلاع‌رسانی و برقراری مقامات بالاتر موسسه یا سازمان به سطح پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات افقی ارتباط بین بخش‌های مختلف سازمانی است و از این رو اهمیت دارد که به حل مشکلات مشترک و رسیدن به اهداف مشابه کمک می‌کند و نهایتاً ارتباطات مورب به ارتباطات افرادی گفته می‌شود که در بخش‌های مختلف یک سازمان کار می‌کنند ولی الزاماً در یک سطح نیستند.

عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: هدف همه این ارتباطات برقراری رابطه بهتر بین کارمندان و مشتریان یا ارباب‌رجوع‌های سازمان است و باید پیام منسجم و یکسانی را به ایشان بدهد. پیامی که به دور از واقعیت نباشد و در ایشان ایجاد همدلی کند.

ضابط افزود: امروزه نقش بسیاری از روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها به نصب بنر در مناسبت‌ها و نظایر آن کاهش یافته و همان‌طور که در تعریف روابط عمومی عرض شد ایجاد تصویر مثبت از سازمان و بهبود روابط درون‌سازمانی از وظایف مهم بخش روابط عمومی است.

وی گفت: اقناع مشتریان، مخاطبان و ارباب‌رجوع‌ از یک طرف و اقناع کارمندان یا کارگران نهاد یا سازمان مربوط برای قبولاندن مشکلات و مسائل مربوط به سازمان، ایجاد همدلی و بالا بردن راندمان از طرف دیگر اهمیت دارد. به نظر بنده کارمندان روابط عمومی باید با شیوه‌های مختلف اقناع و ارتباطات اقناعی آشنا باشند تا در تعامل با همکاران و مشتریان فعالانه‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/4121/4062/

http://ana.ir/i/381828
دفاع مقدس انسان‌هایی در تراز انقلاب به جامعه معرفی کرد

دفاع مقدس انسان‌هایی در تراز انقلاب به جامعه معرفی کرد

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد استان یزد

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد استان یزد

400 دانش‌آموز در کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی حضور یافتند

400 دانش‌آموز در کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی حضور یافتند

نمایشگاه قاصدان نجابت در دانشگاه یزد برگزار شد

نمایشگاه قاصدان نجابت در دانشگاه یزد برگزار شد

بافت قدیم یزد بناهای باکیفیت دارد

بافت قدیم یزد بناهای باکیفیت دارد

توسعه بدون سرمایه انسانی شکل نمی‌گیرد

توسعه بدون سرمایه انسانی شکل نمی‌گیرد

مقاله دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر برگزیده شد

مقاله دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر برگزیده شد

ارسال لباس‌کار به مناطق سیل‌زده توسط دانشگاه آزاد اسلامی یزد

ارسال لباس‌کار به مناطق سیل‌زده توسط دانشگاه آزاد اسلامی یزد

تعداد اخبار امروز گروه : 0 خبر