دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 15:43
تا پایان برنامه ششم انجام خواهد شد

افزایش تولید گاز ایران به 1.2 میلیارد متر مکعب در روز

ایران هم اکنون 700 میلیون مترمکعب گاز در روز تولید می‌کند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 1.2 میلیارد متر مکعب در روز خواهد رسید.
کد خبر : 104846

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف گاز در برنامه ششم توسعه امکان افزایش روزانه ١٢٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت صادرات کشور را فراهم می‌کند.


وی به ثبت رکورد گازرسانی به نیروگاه‌ها در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با افزایش دما و به دنبال آن رشد مصرف برق در کشور، روزانه ٢٥٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها با هدف تولید برق پایدار تحویل شد.


وی به سهم 90 درصدی گاز در سوخت نیروگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: اکنون تمامی صنایع کشور نیز به شبکه گازرسانی متصل هستند.


معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که هم‌اکنون گاز تولید شده در کشور معادل ٦ میلیون بشکه نفت در روز است گفت: حدود ٥٠ هزار مگاوات ساعت برق کشور با انرژی گاز تولید و در کشور مصرف می‌شود.


وی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران، زنجیره ارزش است و وظیفه فرآورش تا توزیع گاز را برعهده دارد، اظهار کرد: افزون بر این وظایف، طرح‌های توسعه صنعت گاز کشور نیز در کشور اجرا می‌شود.


عراقی با بیان این که هم‌اکنون ساخت هزار کیلومتر خطوط گاز استانی در حال اجراست، ادامه داد: بر اساس برنامه،خط نهم و یازدهم سراسری باید اجرا و خط ششم سراسری نیز باید تکمیل شود.


به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تاکنون ٢٠ هزار روستا به شبکه سراسری پیوسته و گازرسانی به 5 هزار روستا نیز در دست اجراست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته