جمعه  03  خرداد  1398
سه شنبه , 27 فروردین 1398 ساعت 11:48

استراتژی تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

استراتژی تولیدمحتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا مطابق با کاربران خود محتوا تولید و منتشر کنند و نیازهای آنها را برطرف کند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، استراتژی محتوا بر روی برنامه‌ریزی، تولید و انتشار محتوا تمرکز دارد و برای اکثر کسب و کارها یک ضرورت محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در سئو یه بهینه سازی سایت دارد. تا زمانی که یک استراتژی محتوای هدفمند و تدوین شده نداشته باشید و مطابق آن جلو نروید تلاش‌ و هزینه و وقت شما در زمینه‌ی سئو و تولید محتوا به نتیجه‌ای نخواهید رسید.

سئو چیست؟

به کلیه خدمات و فعالیت هایی که داخل و بیرون وب سایت انجام می شود تا وب سایت در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرد سئو گفته می شود. سئو یک علم و دانش نیست بلکه یک فرآیند کاملا تجربی استو قوانین آن دائما در حال تغییر است.

استراتژی تولید محتوا به کسب و کارها کمک می‌کند تا مطابق با کاربران خود محتوا تولید و منتشر کنند و نیازهای آن‌ها را برطرف کند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهد. این استراتژی ساختار مشخصی به بازاریابی محتوایی کسب و کارهای آنلاین می‌دهد و وبسایت‌ها را از نظر تجربه‌ی کاربری بهینه‌سازی می‌کند و در نهایت نرخ تبدیل سایت را بالا می‌برد.

تدوین یک استراتژی محتوایی جامع سئو محور

هدف استراتژی محتوا تولید یک محتوای پربار، منسجم، تاثیرگذار و پایدر است. در حقیقت تدوین یک استراتژی محتوایی به شما می‌گوید چه محتوایی باید تولید کنید و چگونه آن را به مخاطبان خود برسانید. استراتژی محتوایی نقطه تلاقی سئو و تولید محتوا و تبلیغات است. برای اینکه یک استراتژی محتوایی تاثیرگذار و قدرتمند داشته باشید باید با المان‌های محتوا محور و مخاطب محور آشنا شوید.

المان‌های محتوا محور

این المان‌ها روی شناسایی و تعیین اهداف محتوا و بازاریابی محتوایی شما تمرکز دارد. اینکه چه محتوایی متناسب با اهداف شماست و چگونه هسته‌ی فعالیت‌های خود را کنترل کنید در این حیطه بررسی می‌شوند. موضوعات محتوا باید متناسب با نوع کسب و کار شما باشد، لحن محتوا که نمایانگر برند شماست و همچنین بکارگیری المان‌های سئو برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و مواردی از این دست در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

ساختار محتوا نیز در این بخش بررسی می‌شود. اولویت‌های محتوا، نحوه‌ی انتشار آن و چگونگی نگارش محتوا و نوع پیامی که از طریق محتوا به مخاطبان خود می‌رسانید به طور کامل و با جزئیات آن در تدوین یک استراتژی محتوایی تاثیرگذار اعمال می‌شوند.

المان‌های مخاطب محور

این المان‌ها شامل رفتار و خواسته‌ها و نیازهای مخاطبین و مشتریان شما می‌باشد. اینکه چه محتوایی از نظر آن‌ها تاثیرگذار است، چه نیازها و خواسته‌هایی دارند و چه نوع محتوایی متناسب با نیازها و خواسته‌های مخاطبان شما است باید به طور کامل و علمی بررسی شوند و در تدوین استراتژی به کار گرفته شوند. نحوه‌ی تعامل کسب و کارها با مشتریان از طریق ایجاد یک استراتژی صورت می‌گیرد و بدون استراتژی نمی‌توانید کاربران خود را حفظ کنید و باید وقت و انرژی بیشتری مصرف کنید.

چرخه‌ عمر محتوا

هر محتوا یک چرخه‌ی عمر دارد و از این چرخه برای بهبود استراتژی محتوایی استفاده می‌شود و شامل پنج مرحله می‌باشد.بررسی و آنالیز: این مرحله خارج از چارچوب تولید محتوا قرار دارد و با خود کسب و کار در ارتباط است. اینکه رقبای شما چه کسانی هستند. چه راه‌هایی برای رساندن محتوا به مخاطبین دارید. با چه سایت‌هایی همکاری دارید؟ استراتژی برندینگ شما چیست؟ و مواردی از این دست که تعیین می‌کند چه محتوایی تولید کنید.

1. استراتژی: در این مرحله منابع خود را تعیین می‌کنید و سعی می‌کنید لحن و ساختار مشخصی به محتوای خود ببخشید. نوع محتوا (متنی، صوتی، ویدیویی و …) و موضوعات نیز در این مرحله تعیین می‌شود.

2. برنامه‌ریزی: مدیریت محتوا و تدوین یک تقویم محتوایی برای منسجم کردن فعالیت‌های بازاریابی محتوا در این مرحله انجام می‌شود.

3. تولید محتوا: در این بخش محتوا تولید می‌شود و برای موتورهای جستجو و مخاطبین بهینه‌سازی می‌شود. ممکن است ساختار محتوا در این مرحله تغییراتی پیدا کند.

4. انتشار: در نهایت محتوا منتشر می‌شود و آمار بازدید و اشتراک‌گذاری و تاثیرگذاری آن بررسی و رصد می‌شوند تا ایرادات آن برطرف شوند و در صورت نیاز تغییراتی در ساختار و یا نوع محتوا اعمال می‌شود.

چند اصل اساسی در تدوین استراتژی محتوا مناسب سئو

برای اینکه بتوانید یک استراتژی محتوای قدرتمند داشته باشید رعایت چند اصل در اولویت قرار دارد:

  • به اهداف برند خود پایبند باشید. به طور کلی تمام تلاش‌های شما باید در راستای هدف شما باشد و در مورد استراتژی و بازاریابی محتوا هم باید همگام با اهداف برند حرکت کنید.

  • نیازهای مخاطبان در اولویت اول قرار دارند. باید تحقیق کنید و ببینید مخاطبان شما چه نیازها و یا سوالاتی دارند و سعی کنید به آن‌ها پاسخ دهید.

  • با مخاطبان و افکار آن‌ها ارتباط برقرار کنید و نظرات آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا مخاطب ایده‌آل خود را شناسایی کنید.

  • سعی کنید از طریق محتوا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

  • مفید باشید. محتوای شما باید ارزش‌آفرین باشد. اگر بتوانید چیز سودمندی به مخاطبان خود ارائه کنید راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

  • به روز باشید. هیچکس از محتوای منقضی شده و بدردنخور استقبال نمی‌کند.

  • تخصصی عمل کنید. اگر تخصصی که در زمینه‌ی کاری خود دارید را به کاربران عرضه کنید اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.

  • قابل دسترسی باشید. اطمینان حاصل کنید که محتوای انتشاریافته‌ی شما بدون هر گونه ایراد در کانال‌های بازاریابی شما قابل دسترسی باشند تا خوانده شود.

  • تداوم را فراموش نکنید. استراتژی محتوا باید روی یک برنامه‌ی خاص استوار باشد و هیچگاه متوقف نشود. تاکید می‌کنیم استراتژی محتوایی شما نباید به هیچوجه متوقف شود.

  • محتوای خود را پروموت کنید. گاهی نیاز است تا با صرف هزینه‌ای محتوای خود را تبلیغ کنید تا کاربران بیشتری جذب کنید.

  • منعطف باشید. اگر احساس می‌کنید استراتژی محتوایی شما جوابگو نیست سعی کنید آن را تغییر دهید و یا بهینه‌سازی کنید. سعی کنید از آمارها و داده‌های کمی و کیفی در این زمینه استفاده کنید.

جمع بندی

استراتژی محتوا در حقیقت نقطه‌ی شروع تمام تلاش‌های بازاریابی شما می‌باشد. استراتژی محتوا گسترده‌ی وسیعی دارد و از سئو تا تولید محتوا و تبلیغات را شامل می‌شود. اگر یک کسب و کار آنلاین دارید و هنوز یک استراتژی محتوای تدوین شده ندارید از همین الان شروع کنید و با یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه همکاری کنید. شرکت سئوکار ارائه کننده خدمات مشاور سئو و آموزش سئو برای کسب و کار های مختلف است. جهت کسب اطلاعا بیشتر از سایت https://seokar.com/ بازدید نمایید.

انتهای پیام/4071/

http://ana.ir/i/374021
جذب مخاطب بیشتر و حفظ محتوای انقلابی شرط دوام نشریات دانشجویی است

جذب مخاطب بیشتر و حفظ محتوای انقلابی شرط دوام نشریات دانشجویی است

چرخش از تولید آلبوم به کنسرت، باعث افت ترانه شده است

چرخش از تولید آلبوم به کنسرت، باعث افت ترانه شده است

مشارکت 500 چهره دانشگاهی در تولید محتوای روزنامه فرهیختگان

مشارکت 500 چهره دانشگاهی در تولید محتوای روزنامه فرهیختگان

کمیسیون تولید محتوا گروه‌های تبلیغی راه‌اندازی می‌شود

کمیسیون تولید محتوا گروه‌های تبلیغی راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه آزاد را باید به‌عنوان نهاد تولید محتوا و علم بشناسیم

دانشگاه آزاد را باید به‌عنوان نهاد تولید محتوا و علم بشناسیم

تعداد اخبار امروز گروه : 1 خبر