دوشنبه  04  شهریور  1398
پنجشنبه , 15 آذر 1397 ساعت 08:00

قادری‌فر تشریح کرد:

رتبه ایران در تولیدات علمی/ در تجاری‌سازی ضعف داریم

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی گفت: گرچه روند تولید علمی کشور بر اساس مراجع علم‌سنجی دنیا رو به رشد است ولی در تجاری‌سازی و بازاریابی مشکل داریم.

اسماعیل قادری‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری  با شعار محوری توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری سعی کرده است باب جدیدی را در منظومه علمی کشور باز کند. از طرفی کشور با عرضه مناسب علمی  رتبه خوبی در ساینس دارد و نرخ رشد متوسط ۱۱ برابری در دنیا داریم.

وی افزود: در برخی از حوزه‌ها مانند نانو  به‌عنوان مدعی رتبه چهارم را داریم و در حوزه سلول‌های بنیادی نیز توانسته‌ایم دوازدهم را کسب کنیم. همچنین در حوزه هوافضا نیز رتبه نهم و در حوزه زیست‌فناوری سیزدهم دنیا را کسب کردیم.

قادری‌‌فر اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس آمار مشخص است که ایران در حوزه‌های علمی و مرز دانشی خوش درخشیده است و بر پایه  مراجع علم‌سنجی دنیا، گرچه روند تولید علمی کشور، روند رو به رشدی است ولی در مقابل در بحث تجاری‌سازی و بازاریابی و یا شاخص دانشی ضعف داریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع به خاطر این است که محصولات فناورانه ما به‌سادگی و به‌طور مناسبی وارد بازار نمی‌شوند.

انتهای پیام/4085

http://ana.ir/i/331739
ایران بیشترین تولید علم در بین کشورهای اسلامی را دارد

ایران بیشترین تولید علم در بین کشورهای اسلامی را دارد

بر بالین دلنشین این خاک

بر بالین دلنشین این خاک

ثبت دومین واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر

ثبت دومین واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر

مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت اجرایی جذب برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت اجرایی جذب برگزار شد

تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و بسیج اساتید منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و بسیج اساتید منعقد شد

تحریم‌های آمریکا مانع دریافت جایزه نقدی شد/‌پهپاد شریف بالاتر از همه

کسب رتبه نخست دانشجویان شریف در مسابقات انجمن هوانوردی و فضانوردی آمریکا

معاونت علمی از ورود شرکت‌ها به حوزه دانش‌بنیان زنجیره غذا حمایت می‌کند

دود خودروها بینایی افراد را ضعیف می‌کند

نخستین خط تولید داروی سورفکتانت ریوی در مجموعه تکزیما دارو رونمایی شد

مراقب آلرژی باشید

سیگار الکترونیک نخستین قربانی خود را گرفت/مضرات استعمال دخانیات به روش نوین

ویدئو مارکتینگ یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی است

ساخت قرصی که خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد

گوشی هوشمند بر سلامت روان تأثیر منفی نمی‌گذارد

ساخت ربات‌هایی برای پاک‌سازی مقره‌های برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

استارت‌آپ‌ چیست؟/ چگونه یک استارت‌آپ‌ به تجارتی موفق بدل می‌شود؟

ایمیل‌مارکتینگ رابطه‌ساز با مشتریان، یکی از روش‌های راهبردی بازاریابی است

برای تنظیم قاب‌بندی ویدئوها از کدام نرم‌افزار استفاده کنیم؟

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حامی پویش ملی فناوری‌های دانش بنیان شد

ایران هیچ‌گاه جزء 20 کشور اول مهاجرفرست نبوده و نیست

تولید ثروت بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان بسترسازی شود/ توسعه فناوری نانو مصداق شکوفایی علمی جهان اسلام است

از بی‌عدالتی آموزشی تا نبود بودجه مستقل/ مشکلات نخبگان تمامی ندارد

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای فروش محصول و خدمات است

بازدید دبیرکل «دی هشت» از پارک فناوری پردیس